PKP Intercity nie wiedzą kogo wożą? I dlaczego nie ED74?

inforail
03.08.2016 10:39

I mamy kolejny pomysłna zagospodarowanie ?Edyt?. Gdzie, po co i dlaczego? Po kolei.

Wydaje się, że w PKP Intercity nikt nie robi analizysprzedawanych biletów ? twierdzi poseł Adam Abramowicz. I dodaje, że gdybytakowa była robiona spółka wiedziałaby, że wozi w większości osoby posiadająceprawo do ulg. Twierdzi też, że już dawno przewoźnik powinien zacząć prowadzićodpowiedzialną politykę cenową, aby pozyskać pozostałych pasażerów.

Poseł przypomina, że, m.in. po jego interwencji, w ostatnimczasie doszło do obniżki ceny biletów pociągów PKP Intercity na trasie BiałaPodlaska ? Warszawa Centralna z 45 zł do 39,90 zł (bilet taniomiastowy. I odrazu pyta dlaczego PKP Intercity nie przeprowadziły żadnej kampanii wregionalnych mediach, portalach internetowych, na bilbordach informujących otej obniżce?

Z powodu braku jakichkolwiek działań promocyjnych obniżkacen odbiła się bez echa u lokalnej społeczności. Pociągami nadal podróżujątylko ci, których na to stać, tj. studenci posiadający 51% zniżkę, czy seniorzymający 30% zniżki. Pozostali pasażerowie wybierają przewoźników autobusowych,bowiem ceny w PKP IC nie są dostosowane do rynku.

Poseł przypomina, że na trasie Biała Podlaska – Warszawapołączenia realizują: Polski Bus, Garden Service, OKbus. Pojawiają się też corazto nowi prywatni przewoźnicy. Istnieje zatem duży rynek, na którym obecnie PKPIntercity istnieją w sposób fragmentaryczny, obsługując głównie osoby zustawowymi zniżkami. Ceny u przewoźników autobusowych (już po obniżce) są 15 złniższe niż ceny biletów w PKP. Ale. Jak trafnie zauważa poseł podróż pociągiemna tej trasie jest o około 1 godzinę krótsza niż busem i zdecydowaniewygodniejsza. Mając taką przewagę nad konkurencją busową PKP Intercity pozastosowaniu agresywnej polityki cenowej są, zdaniem posła, naszym zresztą też,w stanie przejąć większą część rynku i zacząć zarabiać na ilości sprzedanychbiletów (pociągi poza weekandami nie są wypełnione), a nie utrzymywaćcałkowicie nierynkowe ceny tracąc przez to klientów. Poseł zaznacza na koniec,że w powiatach wschodniej Polski dochody mieszkańców są bardzo niskie i 15 złrobi różnicę.

Poseł sugeruje też, że relację Warszawa ? Terespol powinnyobsługiwać jednostki ED74. Jak twierdzi jednostki te idealnie nadawałyby się nate 200 km trasę. Mieszkańcy Południowego Podlasia byliby niewątpliwiezadowoleni z poprawy usług PKP Intercity poprzez przeznaczenie tych stosunkowonowoczesnych składów do wyłącznej obsługi przedmiotowej trasy.