PKP Intercity nie rezygnują z napraw EP08; jest nowy przetarg
PKP Intercity ogłosiły kolejny przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 7 lokomotyw elektrycznych serii EP08.
Poprzedni został unieważniony.
O zamówieniu
Tym razem oferty można składać do 10 października 2022 roku. Kryteria ich oceny stanowią:
Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy - Waga: 10
Okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy - Waga: 10
Cena - Waga: 80.
Na realizację prac będzie 18 miesięcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Każdy musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat liczonych wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) nie mniej niż 2 pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym.
Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu złożone zostały dwie oferty. Obie były za drogie.
Oferta z najniższą ceną, tj. oferta konsorcjum firm: COMPREMUM S.A. oraz TRANSTRAIN Sp. z o.o. o wartości brutto 15 095 671,92 zł, netto 12 272 904,00 zł, jest wyższa o 104,85%, tj. o kwotę brutto 7 726 477,45 zł, netto 6 281 688,98 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącej brutto 7 369 194,47 zł, netto 5 991 215,02 zł.
Druga w kolejności pod względem ceny oferta, tj. oferta Public Transport Service Sp. z o.o. o wartości brutto 24 751 167,00 zł, netto 20 122 900,00 zł, jest wyższa o 235,87%, tj. o kwotę brutto 17 381 972,53 zł, netto 14 131 684,98 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ze względu na okoliczność, iż oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty uznając, że nie zwiększy kwoty.