PKP Intercity: Nie pozwolimy, żeby ED74 stały niewykorzystane

inforail
02.02.2017 07:10

PKP Intercity prowadząobecnie postępowanie w sprawie sprzedaży jednostek ED74. Wykorzystanie tychpociągów ogranicza się w nowym rozkładzie jazdy do minimum.

Prowadzimy rozmowy wsprawie sprzedaży bądź dzierżawy tych jednostek ? powiedział nam JarosławOniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Jeżelito się nie uda wówczas nie pozwolimy, żeby w miarę nowy tabor stał niewykorzystany? dodał. Oznacza to nic innego jak powrót „Edyt” do obsługi połączeń PKPIntercity. Do tego jeszcze daleka droga. Przypomnijmy, że na chwilę obecnąsprawnych jest tylko 7 składów. To tylko połowa.

Jeżeli nie będziechętnych do zakupienia bądź wydzierżawienia tych pociągów wprowadzimy jeponownie na trasy ? zapewnia Jarosław Oniszczuk. Najpierw jednak trzebabędzie wykonać naprawy. Na pewno niepozwolimy, żeby te jednostki dalej stały ? dodaje członek Zarządu PKPIntercity.

Kiedy zatem dowiemy się co dalej z ED74? Rozmowy są już finalizowane. Jak tylkozostaną zakończone na pewno o tym poinformujemy ? mówi Jarosław Oniszczuk.Udało nam się także dowiedzieć, że zainteresowanie jest. Mimo, że przedstawicielprzewoźnika nie zdradza szczegółów, bo jak sam twierdzi nie może, to jednak uchylarąbka tajemnicy, że zainteresowanych jest kilka firm. Wszystkie sąprzewoźnikami, dodajmy, przewoźnikami z Polski.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że otwarcie o braku zainteresowaniazakupem ED74 mówi Krzysztof Mamińskie, Prezes Przewozów Regionalnych. Patrzącjednak na taborowe perypetie tego przewoźnika wcale nie zdziwilibyśmy się gdybypopularne „Edyty” trafiły właśnie tam. Z szumnie zapowiadanych inwestycji narazie udało się podpisać umowy na zakup 7 ezt-ów. Pozyskanie ED74 zwiększyłobydokonania Przewozów Regionalnych o 200%!

Dodajmy także, że ED74 mogą pozostać w Grupie PKP, ale nie wbarwach PKP Intercity, a w PKP SKM. Przewoźnik ten na nadmiar nowoczesnegotaboru nie narzeka, a w perspektywie braku długoletniej umowy z PrzewozamiRegionalnymi na obsługę linii w regionie może być dobrą kartą w talii PKP SKM.Jeszcze kilkanaście tygodni temu, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail.plbył to bardzo realny scenariusz.