PKP Intercity nadal asekuracyjnie o nowych ezt-ach
PKP Intercity nadal dość asekuracyjnie podchodzą do wprowadzeniaw nowym rozkładzie jazdy połączeń obsługiwanych Dartami i Flirtami3. To nowedla nas pociągi, będziemy się ich uczyć ? po raz kolejny w ostatnim czasiezadeklarował Prezes przewoźnika Jacek Leonkiewicz. Po dzisiejszej konferencjiprasowej, poświęconej nowemu rozkładowi jazdy wiemy, że część połączeń natrasach, na których docelowo mają pojawić się nowe ezt-y będzie nadalobsługiwana składami konwencjonalnymi. Ile i jakie? Tego niestety niedowiedzieliśmy się. Jacek Leonkiewicz mówił o stopniowym wprowadzaniu do ruchuDartów i Flirtów3. Na początek na trasy ma wyjechać kilka z nich. Kolejne będąwłączane do ruchu stopniowo. Według założeń przewoźnika większość składów mabyć w ruchu od przełomu I i II kwartału 2016 roku. A zatem schemat podobny jakw przypadku Pendolino.
Prezes PKP Intercity zadeklarował, że przewoźnik jestprzygotowany na różne scenariusze. Możemy domyślać się zatem, że spółka mazabezpieczoną odpowiednią liczbę wagonów i lokomotyw i poważnie bierze pod uwagęewentualność zastępowania, w sytuacjach kryzysowych, ezt-ów składami konwencjonalnymi.
„