PKP Intercity mogą kupić 20 wagonów

inforail
20.02.2015 11:51

Krajowa Izba Odwoławcza podjęła uchwałę, w której stwierdziła, iż zamówienie na dostawę 20 wagonów dla PKP Intercity jest zgodne z prawem. Tym samym Izba nie podzieliła argumentacji Prezesa UZP, który domagał się unieważnienia postępowania. Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 pasażerskich wagonów kolejowych z pierwszym i drugim przeglądem okresowym na poziomie P4 i dwoma przeglądami okresowymi na poziomie P3, po pierwszym i drugim roku eksploatacji oraz usługa ich finansowania. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło dwóch wykonawców, tj. konsorcjum firm: FPW Invest Sp. z o.o. (lider konsorcjum), Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., (pożyczkodawca), H. Cegielski ?Fabryka Pojazdów Szynowych oraz konsorcjum firm: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., BRE Leasing Sp. z o.o. Zamawiający zaprosił obu wyżej wymienionych wykonawców do złożenia ofert wstępnych. Ofertę wstępną złożył wyłącznie wykonawca reprezentowany przez FPW Invest Sp. z o.o., którego nazwa została zmieniona na Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o., a następnie po zakończeniu negocjacji, wykonawca ten złożył ofertę z cena brutto 183 741 772,30 zł. Ostatecznie PKP Intercity wybrały tę ofertę. Po kontroli Prezes UZP domagał się unieważnienia postępowania, co w konsekwencji doprowadziło do skierowania sprawy do KIO. Ta podzieliła argumentację PKP Intercity.Dodajmy, że zamówienie dotyczyło następujących wagonów:8 wagonów bezprzedziałowych pierwszej klasy4 wagony przedziałowe pierwszej klasy z przedziałami klasy business4 wagony przedziałowe drugiej klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych2 wagony restauracyjne.

Ich prędkość maksymalna ma wynieść co najmniej 160 km/h. Wszystkie wagony będą nowoczesne, klimatyzowane, częściowo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.   Zamówienie jest realizowane w ramach projektu 'Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich’. Szacunkowa jego wartość to 147 876 750,00 zł.