PKP Intercity: Mamy problem z modernizacją wagonów barowych

inforail
27.01.2016 09:12

Mamy problem ze zmodernizowaniem wagonów barowych isypialnych ? powiedział Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Na początkustycznia, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, przewoźnik ogłosił przetargina wykonanie naprawy P5 wraz z modernizacją kilku takich wagonów. Jedno z postępowańdotyczy trzech popularnych warsów. Kilka dni później pojawiła się informacja,że zamówienie zostanie poprzedzone dialogiem technicznym.

Firmy nie chcą wykonywać napraw takich wagonów ? tłumaczył JacekLeonkiewicz. To krótkie serie, stąd też ich naprawy nie są opłacalne, zainteresowaniejest małe ? dodaje. W ubiegłym nie udało się wyłonić wykonawcy takich wagonów.

Tymczasem pasażerowie skarżą się na brak wagonów barowych.Co prawda WARS pojawił się w nowych składach Flirt3 i Dart, ale jednak nie wewszystkich pociągach kategorii EIC kursują wagony barowe. Przewoźnik zapewnia,że stale dąży do poprawy sytuacji. Na konferencji prasowej, na której przewoźnikpodsumował ubiegły rok, pojawiły się nawet głosy, że wagony restauracyjne niekursują w składach pociągów międzynarodowych. Jacek Leonkiewicz wyjaśnia, że tuproblemy leżą po stronie Czechów. To właśnie Ceske drahy zestawiają składypociągów EC Commenius i Porta Moravica.

Przewoźnik nie pozostawia jednak pasażerów zupełnie bezusługi gastronomicznej. W składach pociągów, w których nie ma wagonów barowych,serwowany jest posiłek z tzw. wózków barowych. Ta usługa ma być rozwijana przezWARS. Jakiś czas temu spółka opublikowała ogłoszenie, że poszukuje osóbchętnych do współpracy właśnie w tym zakresie. Dodajmy, że wózki gastronomicznepojawiają się także w pociągach kategorii TLK.