PKP Intercity kupują piętrowe wagony
inforail
10.10.2011 11:55
PKP Intercity kupują piętrowe wagony
PKP Intercity S.A. ogłosiły przetarg na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych, bez napędu i bez kabin sterowniczych, w tym 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów, 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów oraz 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 153 000 000,00 PLN. Część środków na sfinansowanie zakupu przewoźnik chce pozyskać ze źródeł unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Termin składania ofert upływa 17 stycznia 2012 roku.
Wagony mają zostać przeznaczone do obsługi linii Warszawa –Łódź. Mają być przystosowane do poruszania się z prędkością do 160 km/h. Z taką właśnie prędkością mają kursować pociągi między Warszawą a Łodzią po zakończeniu modernizacji linii. Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób –podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
Wykonawca, który chce ubiegać się musi posiadać wiedzę i doświadczenia niezbędne do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia taki warunek, jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy –w tym okresie należycie wykonał lub wykonuje dostawę (dostawy), w ramach której (których), dostarczył łącznie nie mniej niż 20 piętrowych wagonów pasażerskich. W celu wykazania spełnienia powyższego warunku wykonawca może wykazać się zarówno dostawą, której przedmiotem były piętrowe wagony pasażerskie wyposażone w napęd i kabiny sterownicze lub bez tego wyposażenia.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024