Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Tak jak zapowiadaliśmy na łamach InfoRail PKP Intercity ogłosiły przetarg na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Producent, który zwycięży będzie zatem musiał nie tylko dostarczyć składy, ale również zająć się ich obsługą aż do momentu wykonania naprawy P5, nie krócej jednak niż przez 15 lat i nie dłużej niż przez 16 lat. Wykonawca powinien dysponować własnym zapleczem technicznym do utrzymania technicznego pociągów, przy czym lokalizacje tego zaplecza mogą być w następujących węzłach kolejowych: Warszawa, Kraków i Łódź. Co więcej wszyscy chętni muszą wykazać się stosownym doświadczeniem, wykazując, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie:
1) należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, dostawy co najmniej 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przy czym, za „elektryczny zespół trakcyjny”w rozumienie niniejszego warunku rozumie się –co najmniej 2 członowy zespół z własnym napędem.
2) należycie wykonał co najmniej 20 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych, obejmujące czynności utrzymaniowe co najmniej 2-tego Poziomu utrzymania. Za usługi utrzymania, spełniające wymogi niniejszego warunku, Zamawiający uznaje usługi utrzymaniowe Poziomu P 2 lub Poziomu P3 lub Poziomu P4 lub Poziomu P5. Oferty w przetargu można składać do 29 stycznia 2012 roku. Kryteria, według których zostanie wybrany producent to:
1. cena za wykonanie przedmiotu zamówienia –65%,
2. współczynnik masy pojazdu –20% oraz
3. udział płaskiej podłogi na długości użytecznej pojazdu –15%.
W tym miejscy należy zaznaczyć, iż PKP Intercity ubiegają się o dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej. Przewoźnik zastrzegł, iż w przypadku niepozyskania tych środków przetarg może zostać unieważniony. Gdyby jednak pieniądze udało się zdobyć wszystkie pociągi powinny zostać dostarczone do 30 października 2015 roku. Jak zapowiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski składy zostaną skierowane do obsługi tras: Warszawa –Kutno –Toruń –Bydgoszcz;Olsztyn –Warszawa –Kielce –Kraków;Gdynia –Bydgoszcz –Kutno –Łódź – Częstochowa –Katowice;Kraków –Miechów –linia CMK –Opoczno –Łódź –Kutno –Konin –Poznań –i dalej do Szczecina dla wybranych pociągów. Dla każdej z tych relacji przewiduje się od 4 do 7 par pociągów na dobę, stosownie do przyjmowanych przez zamawiającego rozkładów jazdy. Pociągi mają być przystosowane do poruszania się z prędkością 160 km/h. Linie, na których mają być eksploatowane pojazdy, będą wyposażone w różne systemy sterowania ruchem: system ERTMS zarówno poziomu 1 jak i poziomu 2 oraz system krajowy SHP. Składy muszą być przystosowane do zasilania napięciem 3 kV prądu stałego. Maksymalna długość pojazdu może wynosić do 150 m dla umożliwienia trakcji podwójnej (w godzinach szczytowych lub sezonie oraz w relacjach częściowo łączonych) w pociągu o długości do 300 m. Wyposażenie ma zapewniać komfortowe warunki podróżowania o czasie przejazdu do 6 godzin. Ogłoszony przetarg jest kolejnym etapem wymiany i modernizacji taboru Intercity. Efekty realizowanych przez Spółkę projektów, pasażerowie odczują już za kilka miesięcy, kiedy to na tory wjadą pierwsze z 68 wagonów modernizowanych przez bydgoską PESĘ, Newag Nowy Sącz i H. Cegielski- FPS. Od 2015 roku PKP Intercity będzie mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych pociągów i wagonów niż tych starszej generacji. Bezpieczeństwo, komfort naszych klientów i elastyczna oferta cenowa to nasze priorytety i na tym obecnie koncentrujemy nasze wysiłki”–powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. Zdecydowaliśmy się na zakup składów zespołowych, między innymi, ze względu na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów – dodał szef przewoźnika. W specyfikacji warunków zamówienia, duży nacisk został położony na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Gniazda elektryczne montowane będą w łatwo dostępnych miejscach, dodatkowo pociągi będą wyposażone w system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i przystosowane do montażu urządzeń Wi-Fi. Rozbudowany system elektronicznej informacji w postaci ekranów, głośników, czy innych oznaczeń, montowany będzie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pociągów. Zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania zapewni pasażerom optymalną temperaturę zarówno w zimie jaki i podczas upałów. Każdy ze składów będzie miał specjalne podjazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toalety z zamkniętym, próżniowym układem będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdą się w nich również przewijaki dla niemowląt. W składach wydzielone zostanie miejsce na rowery. Zasadnicze parametry techniczne i warunki eksploatacji Pojazdów
Parametr
Wymaganie
Szerokość toru
1435 mm
Skrajnia
Maksymalnie G1 wg EN 15273-2
Napięcie zasilania
3 kV DC
Maksymalny nacisku osi na tor
≤18,5 t
Maksymalne pochylenie podłużne
35%
Układ osi
Wg oferty producenta
Ilość osi napędnych
Minimum 20% całkowitej liczby osi
Całkowita masa w stanie służbowym (pojazd przygotowany do jazdy wyposażony w 100% materiałów eksploatacyjnych wraz z obsługą)
≤300 t
Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia do pojazdu
Wg oferty producenta.
Konstrukcja stopniu wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm. Wykonawca przedstawi studium wsiadania i wysiadania z Pojazdu, z uwzględnieniem wymagań dla osób z ograniczoną mobilnością oraz podróżnych z rowerami i wózkami dziecięcymi, wykazujące spełnienie wymagań zawartych w Opisie Przedmiotu Zamówienia.
Liczba miejsc
Ilość miejsc siedzących nie mniej niż 360 ±2%, ilość miejsc w 1 klasie 60. Jako stałe miejsca siedzące nie zalicza się miejsc usytuowanych bokiem do kierunku jazdy i miejsc składanych.
Długość składu pociągu
nie więcej niż 150 m +2%
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
Co najmniej 160 km/h
Funkcja pomiaru zużycia energii elektrycznej
Licznik energii elektrycznej w pojeździe
Projektowa kategoria bezpieczeństwa pożarowego
A, eksploatacja w tunelach o długości od 1 do 5 km
Dopuszczalna indukcja pola elektromagnetycznego w przedziałach dla pasażerów i pomieszczeniach dla obsługi pociągu
Nie może przekraczać poziomu 2 mT
Napęd trakcyjny
Falownik główne w technologii IGBT chłodzone cieczą lub powietrzem.
Silniki asynchroniczne chłodzone powietrzem poprzez wentylatory zewnętrzne (intensywność chłodzenia niezależna od prędkości obrotowej silnika) lub silniki z magnesami trwałymi w technologii PMM.