PKP Intercity kończą 15 lat ? będą nagrody dla pasażerów
Blisko1 mln 194 tys. uruchomionych pociągów, ponad 348 mln przewiezionych pasażerów ipraca przewozowa na poziomie 87 mld pasażerokilometrów – tak PKP Intercitypodsumowuje 5 479 dni działalności na rynku przewozowym.
Przewoźnik informuje o nowym standardziepodróżowania, konkurencyjne czasy przejazdów, atrakcyjne ceny biletów oraz komfortowytabor. To tylko wybrane kamienie milowe w rozwoju spółki.
PKP Intercity informują, że są największympolskim operatorem kolejowym, specjalizującym się w krajowych imiędzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Spółka rozpoczęła działalność 1września 2001 r. w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa PolskieKoleje Państwowe, a w styczniu 2008 r. została przekształcona w spółkę akcyjną.Obecnie przewoźnik uruchamia w komunikacji krajowej cztery kategorie pociągów. Pierwszato Express InterCity Premium (EIP) obsługiwana przez 20 pociągów Pendolino.Druga – Express InterCity (EIC), w ramach której kursują składy zestawione znowoczesnych wagonów. W kategorii InterCity (IC) jeżdżą nowe pojazdy FLIRT3 iPesaDART oraz pociągi zestawione ze zmodernizowanych wagonów. Ich zakup zostałsfinansowany ze środków unijnych. Natomiast Twoje Linie Kolejowe (TLK) sprzyjająekonomicznym podróżom. Europejskie szlaki obsługują pociągi EuroNight, EuroCityoraz międzynarodowe pociągi pośpieszne.
Nowoczesny park taborowy
W 2015 r. przewoźnik zakończył programinwestycyjny na kwotę blisko 5,5 mld zł. Dzięki niemu pasażerowie mogąpodróżować na pokładach nowoczesnych pociągów Pendolino, FLIRT3 i PesaDART. Dokupionych w 2008 r. 10 lokomotyw Husarz dołączyły nowe, spalinowe lokomotywyGama oraz zmodernizowane lokomotywy SM42. Zasoby przewoźnika zostały powiększonerównież o 263 nowe lubzmodernizowane wagony. Projekt inwestycyjny objąłniemal całą Polskę, dzięki czemu z wygodnych składów mogą skorzystać już nietylko klienci między największymi miastami, ale również pomiędzy mniejszymiośrodkami. Inwestycje były realizowane przy wsparciu Unii Europejskiej. Przewoźnikna ten cel pozyskał 2 mld 150 mln zł środków unijnych.
Pasażerw centrum uwagi
Przewoźnik informuje, że na przestrzeni15 lat jego oferta stała się prostsza i bardziej atrakcyjna dla pasażera. W2005 r. pojawiła się internetowa sprzedaż biletów e-IC oraz możliwość zapłatyza bilet kartą płatniczą. Podróżni zyskali także opcję okazania biletuelektronicznego na dowolnym urządzeniu mobilnym, a kanały sprzedaży zostałyrozszerzone o sieć biletomatów. W 2013 r. jeden blankiet ze wskazaniem miejscazastąpił bilet i miejscówkę. Sprzedaż w kasach, pozostających nadal głównymkanałem zakupu, została unowocześniona, między innymi poprzez system jednejkolejki i szkolenia pracowników kas. Zmodernizowano system sprzedażyinternetowej oraz wprowadzono możliwość zakupu biletu przez aplikację mobilnąIC Mobile Navigator nawet na 5 minut przed podróżą.
Bezkonkurencyjnaoferta
W ostatnich latach w Polsce bardzorozwinął się sektor przewozów pasażerskich. Podróżni mogą przemieszczać się napokładach samolotów, korzystać z busów czy, dzięki coraz lepszym drogom,szybciej podróżować samochodem. PKP Intercity stanęło przed wyzwaniemstworzenia oferty, która będzie konkurencyjna wobec innych środków transportu iprzyciągnie na pokłady pociągów większą liczbę pasażerów. W grudniu 2014 r.zarządca infrastruktury zakończył prace modernizacyjne na najważniejszychtrasach kolejowych, co przyczyniło się do skrócenia czasów przejazdów międzynajwiększymi miastami oraz umożliwiło efektywne wykorzystanie nowo zakupionychpociągów (Pendolino, FLIRT3, PesaDART) oraz lokomotyw. Krótsza podróż wpołączeniu z komfortowym taborem, przyczyniły się do powrotu pasażerów nakolej.
Przewoźnik informuje, że obecnie na corazwiększej liczbie tras jego oferta jest bezkonkurencyjna. Przykładem jestpołączenie Warszawa-Gdańsk. Ze stolicy do Trójmiasta podróżni mogą dojechać w 3godziny, na pokładzie nowoczesnego i komfortowego pociągu Pendolino. Podobnie,bezkonkurencyjna jest oferta na odcinku Warszawa-Olsztyn. Czas przejazdu międzymiastami wynosi ok. 2,5 godziny, pasażerowie mają do dyspozycji wygodne pociągiFLIRT3.
Pasażerowiechwalą podróże z PKP Intercity
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przez 15 lat w PKP Intercity zaszłowiele pozytywnych zmian. Zauważają je także pasażerowie. Na pytanie, co wpodróżowaniu pociągiem zmieniło się na lepsze w ostatnich latach 66%respondentów wskazuje na nowoczesność pociągów, 63% na wygląd i design składówi tyle samo na wygodę zakupu biletu, np. poprzez aplikację mobilną.
Bardzo nas cieszy, że pasażerowiepozytywnie oceniają podróże pociągami PKP Intercity. Jest to efekt codziennejpracy kilku tysięcy osób ? od rewidentów, dyspozytorów, kasjerki po drużynykonduktorskie ? wyjaśnia Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Dobre opiniemotywują nas do dalszych działań w zakresie podnoszenia komfortu podróży.
W najbliższym czasie PKP Intercitybędzie koncentrowało się na rozwijaniu usług dodatkowych dla pasażerów oraztworzeniu platformy multimedialnej dostępnej dla podróżnych. Przewoźnik planujekolejne inwestycje w tabor. Spółka ma w planach zmodernizować 450 wagonów i 20lokomotyw a także kupić 55 nowych wagonów i 40 lokomotyw. Łącznie do 2020 r.chce wydać 2,5 mld zł.
Pociągdo nagród
15 lat obecności na rynku to czaspodsumowań, ale również podziękowań dla wszystkich, którzy w tym czasiepodróżowali z PKP Intercity oraz uczestniczyli w rozwoju Spółki.
Już dziś przewoźnik zapowiada niespodziankę,którą przedstawi we wrześniu, a której celem będzie zachęcenie pasażerów doczęstszego podróżowania naszymi pociągami oraz pokazanie osobom, które do tejpory nie korzystały z naszych usług, że zapewniamy najwyższy standardpodróżowania w pociągach wszystkich kategorii ? EIP, EIC, IC i TLK. Podróż zPKP Intercity to komfort, bezpieczeństwo, dobra cena, konkurencyjne czasyprzejazdów i troska o pasażera.
Pod hasłem ?Pociąg do nagród? zostanieuruchomiona specjalna akcja, zapowiadająca dobrą podróż i niesamowitą przygodę.Więcej informacji już w krótce.
„