PKP Intercity: Kierunek katowicki trzeba zaktywizować
Na trasie Warszawa ? Katowice PKP Intercity notują najmniejszewzrosty liczby pasażerów po wprowadzeniu pociągów EIP. Jacek Lenonkiewicz,prezes przewoźnika, zapowiada w związku z tym bardziej intensywne działania,mające poprawić wyniki na linii katowickiej. To właśnie tu ma pojawić sięwięcej biletów w promocji ?Happy hours?. Co więcej, zostaną nią objętewszystkie pociągi na trasie Warszawa ? Katowice. W aktywizacji połączeń w tymkierunku ma pomóc także wydłużenie relacji EIP do Gliwic i Bielska-Białej. Tojedna ze zmian, jakie dla Pendolino w nowym rozkładzie jazdy szykują PKPIntercity.
Przypomnijmy, o czym wczoraj rano informowaliśmy na łamachInfoRail, że od nowego rozkłady jazdy EIP pojadą najprawdopodobniej także doKołobrzegu.
Z informacji przedstawionych przez przewoźnika wynika, że natrasie Warszawa ? Katowice dynamika wzrostu liczby pasażerów, w okresie odstycznia do czerwca 2015 roku, w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego, to tylko 35%. Tylko, ponieważ na pozostałych trasach, na którychkursują Pendolino wzrost liczby podróżnych był zdecydowanie lepszy lub lepszy.W relacji Warszawa ? Trójmiasto to aż 174% (!), zaś w relacji Kraków ?Trójmiasto ? 146%. Linia wrocławska zanotowaławynik na poziomie 101%. Wzrosty liczby podróżnych w powyższych relacjach sąefektem znacznego skrócenia czasów przejazdów. Na trasie Warszawa ? Katowice spadekten nie był aż tak widoczny, ponieważ wyniósł zaledwie od kilkunastu dokilkudziesięciu minut w porównaniu z czasem przejazdu pociągów EIC przedgrudniem 2014 roku. Czy tu należy dopatrywać się najmniejszego wzrostu liczbypodróżnych? Niewykluczone.