PKP Intercity już nie chcą Taboru Szynowego Opole
inforail
03.10.2014 09:34
PKP Intercity już nie chcą Taboru Szynowego Opole
PKP Intercity wycofało się z zamiaru przejęcia Taboru Szynowego w Opolu –informuje Radio Opole. Dla firmy w której ogłoszono upadłość takie rozwiązanie oznaczało możliwość uruchomienia produkcji i zatrudnienia pracowników, których wcześniej zwolniono. Jerzy Pałys syndyk masy upadłościowej w Taborze Szynowym otrzymał list z którego wynika, że musi znaleźć nowego nabywcę. – W piśmie nie uzasadniono dlaczego zrezygnowano z nabycia opolskiego przedsiębiorstwa – mówi Jerzy Pałys.
Z 350 osobowej załogi w Taborze pracuje jeszcze 60 osób, które pilnują przedsiębiorstwa i zajmują się podtrzymaniem możliwości uruchomienia produkcji. Trwają jeszcze drobne prace na które zlecenia zebraliśmy w ciągu ostatnich miesięcy. – To dało możliwość zatrudnienia dodatkowo kilku osób – Jerzy Pałys dodaje, że przejęciem firmy zainteresowane są jeszcze dwie inne firmy, ale nie zdradza kto to jest, ponieważ nie złożyli oficjalnie oferty.
Przypomnijmy, że firma wpadła w kłopoty finansowe po tym, jak poprzedni właściciel nie zapłacił podatków. Fiskus zajął jej konta, przez co straciła płynność finansową. Obecnie dług Taboru Szynowego wynosi około 40 mln złotych. W tej chwili syndyk kończy inwentaryzację tej firmy.
Jaka może być wartość tego przedsiębiorstwa? Dokładnie nie wiadomo. W 2012 roku wartość samych nieruchomości wyceniono na około 40 mln złotych. Większość hal jest zabytkowa.
Z 350 osobowej załogi w Taborze pracuje jeszcze 60 osób, które pilnują przedsiębiorstwa i zajmują się podtrzymaniem możliwości uruchomienia produkcji. Trwają jeszcze drobne prace na które zlecenia zebraliśmy w ciągu ostatnich miesięcy. – To dało możliwość zatrudnienia dodatkowo kilku osób – Jerzy Pałys dodaje, że przejęciem firmy zainteresowane są jeszcze dwie inne firmy, ale nie zdradza kto to jest, ponieważ nie złożyli oficjalnie oferty.
Przypomnijmy, że firma wpadła w kłopoty finansowe po tym, jak poprzedni właściciel nie zapłacił podatków. Fiskus zajął jej konta, przez co straciła płynność finansową. Obecnie dług Taboru Szynowego wynosi około 40 mln złotych. W tej chwili syndyk kończy inwentaryzację tej firmy.
Jaka może być wartość tego przedsiębiorstwa? Dokładnie nie wiadomo. W 2012 roku wartość samych nieruchomości wyceniono na około 40 mln złotych. Większość hal jest zabytkowa.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024