PKP Intercity formalnie zakończyły przetarg na spalinowe składy

inforail
16.12.2021 13:45
PKP Intercity opublikowały informację o wyborze oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej.

Wybrana została jedyna złożona w przetargu propozycja, pochodząca od SKPL CARGO.

Ofercie Wykonawcy przyznano maksymalną liczbę punktów w ustalonym kryterium oceny ofert (cena – 100 pkt) i uznano ją za ofertę najkorzystniejszą.

SKPL CARGO zaoferowało kwotę 24 653 578,01 zł brutto. To znacznie więcej niż PKP Intercity chciały przeznaczyć na ten cel. Szacunki zamawiającego to 19 821 551,20 zł brutto. Przewoźnik musiał dorzucić, chcąc utrzymać połączenia.

O ZAMÓWIENIU

Składy obsługiwać mają połączenia: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra, Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto, w rozkładzie jazdy 2021/22.  

Wykonawca zobowiązany będzie m.in. do:

1) wydzierżawienia SZT wraz z zapewnieniem ich utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, zapewnienia obsługi rewidenckiej;

2) wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującym RJ 21/22, przy zachowaniu określonych wymagań ilościowych, jakościowych i technicznych;

3) wyrażenia zgody na oklejenie pojazdu przez zamawiającego zgodnie z jego projektem i bez konieczności powrotu do malowania pierwotnego po zakończeniu obowiązywania umowy;

4) tankowania (zapewnienia paliwa i dokonania czynności tankowania) pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka. Zamawiający zobowiązany będzie do tankowania SZT z wyłączeniem tankowania, o którym mowa powyżej tj. tankowania pociągu Wetlina kursującego w wersji C do Kłodzka. Tankowanie pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka będzie stanowiło obowiązek wykonawcy.

Składy muszą posiadać aktualne dokumenty pozwalające na eksploatację na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamawiający zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie, a także udostępni wykonawcy bezpłatnie tor w hali napraw pojazdów trakcyjnych z kanałem rewizyjnym dla maksymalnie jednego pojazdu w jednym czasie w lokalizacji Kraków Prokocim, po wcześniejszym uzgodnieniu.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie do 11 grudnia 2022 roku, albo do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności od tego, które ze zdarzeń wystąpi jako pierwsze.