PKP Intercity: E-faktura w internetowym systemie sprzedaży
Pasażerowie PKP Intercity, korzystający z internetowej sprzedaży biletów nie muszą już czekać na dostarczenie faktury przez listonosza. Spółka udostępniła usługę e-faktury. Nowe rozwiązanie to przede wszystkim komfort dla klientów, a także oszczędność papieru oraz obniżenie kosztów związanych z dystrybucją.
21 czerwca, PKP Intercity udostępniła nowe udogodnienie dla pasażerów kupujących bilety za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży. Każdy klient korzystający z internetowego systemu może zamiast tradycyjnej, papierowej faktury wybrać nowoczesną e-fakturę. Wystarczy, że w formularzu rejestracyjnym wybierze opcję otrzymywania faktur drogą elektroniczną. Nawet jeśli tego nie zrobi, w ciągu 7 dni od terminu transakcji może wygenerować dokument z poziomu konta.
Przewoźnik zmienił również zasady wprowadzania danych do wystawienia faktury. Dane nabywcy można wprowadzić raz i zapisać, wpisywać za każdym razem, bądź też w przypadku, gdy zostały zapamiętane – edytować przed pobraniem każdej kolejnej faktury.
Dodatkowe udogodnienia zostały wprowadzone również do formularza rejestracyjnego. Od tej pory klient będzie mógł posługiwać się swoim adresem email jako loginem, a podczas rejestracji nie będzie zobligowany do podawania adresu zamieszkania.
Wdrożenie e-faktury daje obustronne korzyści. To wygoda dla klienta, czyli koniec czekana na listonosza oraz możliwość dostępu do pliku z dowolnego miejsca. To także obniżenie kosztów związanych z dystrybucją papierowych wersji faktur i usprawnienie procesu obiegu dokumentów. –powiedziała Zuzanna Szopowska z PKP Intercity S.A.
Podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety na połączenia krajowe oraz wybrane pociągi do Berlina przez dowolne, przenośne urządzenie mające dostęp do Internetu, bez konieczności drukowania biletu. Wystarczy, że podczas kontroli pokażą konduktorowi kod QR na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu. Dzięki temu pasażerowie mogą kupić bilet w każdym miejscu i o dowolnej porze.
Nasi klienci coraz chętniej kupują bilety w sieci. Tylko od stycznia do marca 2013 roku pasażerowie PKP Intercity kupili przez internetowy system ponad 557 000 biletów, czyli o 26% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku –dodała Zuzanna Szopowska.