PKP Intercity chciały wiemieniać fotele w Pendolino
11 miesięcy przed planowanym wyjazdem na trasę najnowocześniejsze pociągi PKP Intercity złapały opóźnienie. Nieoczekiwanie pojawił się również pomysł wymiany 8 tys. foteli – informuje Dziennik Gazeta Prawna.Stało się tak, mimo że cztery z zamówionych 20 pociągów są już w Polsce, piąty dotrze jeszcze w styczniu, szósty jest w przededniu odbiorów, a budowa sześciu kolejnych jest już zaawansowana. Przedstawicielom przewoźnika nie podobała się niska odporność obić na zabrudzenia. W planach była zmiana kolorystyki, a w pierwszej klasie obicie siedzeń skórą.
Sprawa jest pozornie błaha, ale pociąga za sobą koszty. W każdym z 20 zamówionych przez Intercity pociągów znajdują się 402 fotele trzech klas, co daje łącznie ponad 8 tys. siedzeń. Fotele zostały zamówione we włoskiej spółce Saira z Verony. Jak usłyszeliśmy, kosztów wymiany nie chciał wziąć na siebie zaskoczony tą propozycją Alstom, czyli producent pociągów. Bo wzór został wcześniej uzgodniony z przewoźnikiem. Szczegóły na www.gospodarka.dziennik.pl