Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity chcą same wykonywać naprawy P5 wagonów i P4 lokomotyw

inforail
14.12.2017 11:29

We wtorek na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o zakończeniu II etapu prac w Remtraku. Ale to nie koniecambitnych planów związanych z Idzikowicami.

Kolejny, III etap, ma umożliwić wykonywanie przez przewoźnikanapraw zestawów kołowych. Dalsze plany obejmują też samodzielne wykonywanienapraw P5 wagonów osobowych. Na rynku brakuje obecnie podmiotów, które wykonująnaprawy zestawów kołowych. Stąd też chcielibyśmy samodzielnie wykonywać te prace– mówił Zbigniew Ciemny, szef Remtraku. Co więcej spółka mogłaby zarabiać, pozyskujączamówienia od podmiotów zewnętrznych – dodał.

Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity zapowiedziałteż, że firma chciałaby wykonywać w Idzikowicach naprawy lokomotyw, poziomu P4.Przy tak dużym wzroście pracy planujemy zwiększenie zatrudnienia – stwierdził.Nowy zakres prac pozwoliłby natomiast na lepsze rozpoznanie rynku i urealnieniecen za naprawy P5 wagonów i P4 lokomotyw – informował Oniszczuk. Dodajmy, żedziś przewoźnik niejednokrotnie ma problem z wyborem podmiotów, które mogłybynaprawiać tabor. Problematyczne są niejednokrotnie zbyt wygórowane ceny, któreproponują zainteresowane firmy.

W tej chwili zleciliśmy wykonanie dokumentacji dla III etapurozwoju Remtraku – powiedział Jarosław Oniszczuk. Idzikowice to jednak nie jedyne miejsce, wktórym inwestują PKP Intercity. Mamy dużo projektów w całej Polsce. Wiąże sięto z naszą strategią taborową, którą również dostosowujemy do aktualnychpotrzeb i rozszerzamy – dodał. Warto pokreślić, że w przyszłym tygodniu majązostać szczegółowo przedstawione zmiany w strategii do roku 2023.