Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity chcą dzierżawić spalinowe składy do 2025 r. Nowe trasy

inforail
18.03.2021 07:45

PKP Intercity opublikowały zapytanie o informację dotyczącą możliwości dzierżawy spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi pociągów pasażerskich.

Ma ona obejmować również zapewnienie utrzymania technicznego oraz obsługę rewidencką.

Dzierżawa będzie trwała trzy lata począwszy od dnia wprowadzenia rozkładu jazdy 2021/2022 (od 12 grudnia 2021 r.), z opcją wydłużenia o jeden rok.

Jakie składy?

Wymagania wobec SZT:

• prędkość maksymalna (wymagana) 120 km/h;

• liczba miejsc siedzących minimum 180;

• aktualne zezwolenie/świadectwo umożliwiające eksploatację pojazdów po torach PKP PLK;

• obsługa techniczna pojazdów tj. przeglądy techniczne oraz drobne naprawy bieżące w Zagórzu i Krakowie w przerwie między kursowaniem składów realizowana przez pracowników wydzierżawiającego;

• zamawiający udostępni nieodpłatnie infrastrukturę w lokalizacji Kraków Prokocim do wykonywania przeglądów P1 dla jednocześnie jednego pojazdu;

• w okresie dzierżawy pojazdy nie mogą podlegać naprawie P4/P5, zamawiający ewentualnie dopuszcza możliwość przekazania pojazdu zastępczego.

Odpowiedź powinna zawierać cenę netto za 1 pockm.

Informacje można przesyłać do 29 marca 2021 roku.

​Obecna dzierżawa dwóch szt-ów, dzierżawionych od SKPL, kończy się 31 grudnia 2021roku. Z uwagi na potrzebę zapewnienia obsługi południowej części Polski przez pojazdy spalinowe, konieczne jest wydzierżawienie kilku takich składów na lata 2022, 2023, 2022 i 2025.

PKP Intercity zastrzegają, że zapytanie nie jest ofertą i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Jakie trasy?

PKP Intercity wskazują następujące trasy do obsługi przez jednostki spalinowe:

2022 rok – 3 pojazdy

1. Kraków – Zagórz/Łupków - utrzymanie obecnej oferty i obsługi do VIII 2022, od IX 2022 przerwa w ruchu na odc. Krosno -Zagórz i konieczne przeniesienie obsługi do Krakowa;

2. Kraków – Nysa – Jelenia Góra - utrzymanie obecnej oferty (obsługa poc. Sudety - zastąpienie dotychczasowej lok. 754).

2023 rok – 3 pojazdy

1. Kraków – Zagórz/Łupków - Kraków - Krosno - Kraków (zamknięcie linii 108 Krosno - Zagórz);

2. Kraków – Nysa – Jelenia Góra – jak w 2022 roku.

2024 rok – 4 pojazdy

1. Kraków – Zagórz/Łupków - zakończenie zamknięcia linii 108, powrót do pełnej oferty sprzed zamknięcia odc. Krosno – Zagórz;

2. Kraków - Nysa - Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój - utrzymanie obecnej oferty (obsługa poc. Sudety) + wniosek organizatora przewozów dot. uruchomienia drugiej pary po linii podsudeckiej z wykorzystaniem linii 287.

2025 rok – 4 pojazdy

1. Kraków - Zagórz/Łupków - zakończenie zamknięcia linii 108, powrót do pełnej oferty sprzed zamknięcia odc. Krosno – Zagórz;

2. Kraków - Nysa - Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój - utrzymanie obecnej oferty (obsługa poc. Sudety) + wniosek organizatora przewozów dot. uruchomienia drugiej pary po linii podsudeckiej z wykorzystaniem linii 287.