PKP IC rozstrzygnęły przetarg na modernizację 90 wagonów osobowych typu 141A/111A

inforail
11.03.2022 13:45
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A.

W postępowaniu ofertę niepodlegającą odrzuceniu złożył H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Ofercie wyżej wymienionego Wykonawcy przyznano najwyższą liczbę punktów w przyjętych w postępowaniu kryteriach oceny ofert, i uznano za ofertę najkorzystniejszą.

Po odrzuceniu

Przypomnijmy, że PKP Intercity odrzuciło ofertę złożoną przez konsorcjum Mag-Train Sp. z o. o. oraz POZBUD S.A., które zaproponowało kwotę 391 767 300,00 zł brutto, a także 42 miesiące gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia.
W grze, po odrzuceniu oferty Konsorcjum, pozostała H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę  494 829 000,00 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. Oferta ta jednak przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 424 534 500,00 zł brutto. Mimo to przewoźnik zdecydował się dorzucić brakującą część.
Modernizacja powinna być wykonana w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Do modernizacji PKP Intercity planuje skierować wagony typu 141A / 111A, które po wykonanych pracach będą wagonami przedziałowymi 2 klasy. Poprzednie zamówienie dotyczące tych wagonów zostało unieważnione. Wystartowała wówczas FPS, której oferta przekroczyła szacunki PKP Intercity.