PKP IC: Dzisiejsza modernizacja to nie tylko pomalowanie farbą

inforail
23.11.2016 10:37

Dzisiejszamodernizacja różni się od tego co było wykonywane jakiś czas temu ? mówił podczasKongresu Kolejowego Artur Resmer członek zarządu PKP Intercity. Dlaczego?

Otóż kiedyś, zdaniem przedstawiciela przewoźnikamodernizacją nazywano pomalowanie wagonu farbą i naklejeniu kilku naklejek. Dziśpolega ona na podniesieniu jakości wagonu o urządzenia klimatyzacyjne,zamknięte WC czy urządzenia do odbioru Wi-Fi. Te elementy podrażają koszty pracmodernizacyjnych, ale ta jakość musi być zachowana ? stwierdził Resmer.

Dziś mierzymy się z problemem, że podmiotów jest bardzo dużo? dodał przedstawiciel PKP Intercity. Mamy swój podmiot zależny REMTRAK, którybył w słabej kondycji jeszcze na początku tego roku. Wdrożyliśmy program naprawczy,dziś możemy kontrolować koszty związane z modernizacją ? stwierdził Resmer.

Członek Zarządu PKP Intercity przypomniał też, że zostałaprzyjęta Strategia Taborowa na lata 2016-20. Zakłada ona modernizację i zakupwagonów ? łącznie około 500 oraz lokomotyw ? około 60 sztuk. Patrząc na taborod strony pasażera należy zauważyć, że musi być na tyle nowoczesny aby towłaśnie podróżny przesiadł się do kolei. Liczy się także szybkość, poziombezpieczeństwa czy kanały sprzedaży ? tłumaczył Resmer.

Przypomniał również, że PKP Intercity podpisały listintencyjny z PESĄ. Będziemy dawali uwagi i testowali rozwiązania ? powiedział.

Więcej informacji na temat planów taborowych PKP Intercityznajdziecie w poniższym linku.