PKP: Dlaczego Pendolino nie ma wychylnego pudła?
PKP Intercity ogłaszając przetarg celowo stworzyło producentom swobodę w decydowaniu o wyposażeniu pociągu w element wychylnego pudła. Oferta, która wpłynęła nie przewidywała produkcji pociągu z tym elementem konstrukcyjnym. Z punktu widzenia eksploatacji pociągu wychylne pudło sprawdza się na krętych trasach i w górzystym terenie – nie jest to cecha charakterystyczna tras przewidzianych dla pociągu w Polsce. Warto również zwrócić uwagę na skrócenie czasu podróży w relacji do kosztów. Czas przejazdu pociągu z wychylnym pudłem na jednej z najdłuższych tras oznaczałby w najlepszym wypadku 6 minut oszczędności, przy czym cały projekt byłby aż o 10% droższy. Zaznaczmy również, że wychylne pudło nie jest warunkiem koniecznym do osiągania prędkości 200 km/h i większej.