Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Cargo ratuje zabytki kolejowe

inforail
11.06.2013 10:31

PKP Cargo angażuje się w ratowanie kolejowych zabytków. Spółka utrzymuje i wspiera m.in. Skansen w Chabówce i zabytkową Parowozownię w Wolsztynie. Do współpracy zachęca również lokalne społeczności.
–Zarządzamy bardzo dużym spektrum nieruchomości. Są to m.in. nieruchomości objęte ochroną konserwatorską, jak skanseny, które PKP Cargo utrzymuje i wspiera, chociażby w Chabówce czy w Wolsztynie –tłumaczy Agencji Informacyjnej Newseria Artur Kostowski, dyrektor Biura Nieruchomości PKP Cargo.
Jak podkreśla Kostowski, spółka współpracuje z lokalnymi samorządami. Dzięki temu lokalne władze mają wpływ na dalszy rozwój tych miejsc.
Kostowski podaje przykład odbywającej się co roku w Wolsztynie Parady Parowozów. Pod koniec kwietnia tego roku impreza odbyła się już po raz dwudziesty. Poza polskimi lokomotywami prezentowane były parowozy z Niemiec, Czech i Słowacji. Również goście przyjechali nie tylko z naszego kraju. Do zabytkowej parowozowni w Wolsztynie rocznie przyjeżdża ok. 35 tys. zwiedzających, w tym wielu z Niemiec.
–Takie imprezy pozwalają na wyeksponowanie działań także miejscowości i innych prac przeprowadzonych przez miejscowe samorządy –wyjaśnia Kostowski. PKP Cargo zarządza jednak również nieruchomościami innego typu. Przykładem najnowszej inwestycji w infrastrukturę PKP Cargo jest dyspozytura w Tarnowskich Górach. Została ona oficjalnie otwarta na początku lutego tego roku. Jest ona jedną z najnowocześniejszych w Europie. Z Tarnowskich Gór PKP Cargo zarządza pociągami na terenie Polski i Czech i uruchamia przeciętnie 145 pociągów na dobę. To szósta nowa lub odnowiona dyspozytura PKP Cargo.
Warto pamiętać, ż PKP S.A. –czyli właściciel PKP CARGO –realizuje program „Dworce na własność”. To nowy plan zarządzania dworcami należącymi do Grupy. W ramach zmian do końca roku zostanie zmodernizowanych 20 obiektów, na 13 największych dworcach pojawią się menadżerowie, a docelowo 800 obiektów zostanie przekazanych samorządom lub trafi na sprzedaż. PKP S.A. zarządza teraz ponad 2,5 tys. dworców. 600 z nich obsługuje ruch pasażerski pociągów.