PKP CARGO po raz trzeci próbuje kupić 5 lokomotyw wielosystemowych
PKP CARGO po raz trzeci ogłosiło przetarg na dostawę 5 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Poprzednie postępowania zakończyły się unieważnieniem. Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy w drugim przetargu złożona została jedna oferta, a mimo to przetarg unieważniono. PKP CARGO nie podało powodów takiej decyzji.
Tym razem oferty można składać do 25 sierpnia 2021 roku. Będą oceniane według kryteriów:
cena – 80%;
współczynnik gotowości technicznej – 10% oraz
współczynnik niezawodności – 10%.
Lokomotywy są kupowane w ramach projektu „Zakup wagonów platform do przewozów intermodalnych przez PKP CARGO S.A.”.
Lokomotywy powinny zostać dostarczone w następujących terminach:
2 szt. - 28 lutego 2023 roku,
3 szt. - 31 marca 2023 roku.
Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy lokomotyw w terminach wcześniejszych, co wymaga uprzedniego uzgodnienia.
Przedmiot zamówienia to także:
Dostawa oprogramowania komputerowego wraz z niezbędnymi do korzystania z tego oprogramowania środkami przesyłu danych (kable lub nośniki pamięci) wraz z licencjami na ich użytkowanie;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostawa do Zamawiającego zestawu antyawaryjnego;
Świadczenie przez Wykonawcę usług utrzymania lokomotyw;
Wykonanie, w lokomotywach będących przedmiotem dostawy, naprawy rewizyjnej P4 - w zakresie wymaganym DSU. Wykonanie tej części przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę zależeć będzie od decyzji Zamawiającego, który na dziewięć miesięcy przed planowaną datą wykonania naprawy rewizyjnej P4 pierwszej lokomotywy, pisemnie powiadomi Wykonawcę o konieczności jej wykonania;
Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji, w tym: dokumentacji konstrukcyjnej (i dokonywania jej zmian), oświadczenia producenta zawierające numer fabryczny lokomotywy i rok produkcji, Zezwolenia na dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji lub wprowadzenia na rynek (do obrotu), wydane dla danej lokomotywy w oryginale umożliwiające eksploatację w krajach i na zelektryfikowanych przejściach granicznych, dokumentację niezbędną do uzyskania dokumentów, o których wydanie wnioskować może wyłącznie Zamawiający, dokumentację powykonawczą, stanowiącą podstawę odbioru technicznego danej lokomotywy przez Zamawiającego u Wykonawcy, Deklaracje zgodności oraz Świadectwo odbioru;
Udzielenie Zamawiającemu niewyłącznej licencji do korzystania ze wszystkich elementów dokumentacji, powstałej w wykonaniu niniejszej umowy;
Dostarczenia oprogramowania: do odczytu i analizy danych z rejestratora zdarzeń (prawnego), do odczytu i analizy danych rejestrowanych w systemach diagnostycznych lokomotywy, do odczytu danych z urządzeń pomiarowych zużycia energii elektrycznej, do obsługi systemu zarządzania częściami zamiennymi, do odczytu zapisów rejestratora systemu monitoringu wizyjnego - wraz z niezbędnymi do korzystania z tego oprogramowania środkami przesyłu danych;
Przeszkolenie pracowników, wskazanych przez Zamawiającego.
Wykonawca będzie musiał udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na okres 24 miesięcy na każdą z lokomotyw, w tym także na jej poszczególne elementy, na ich oprogramowanie oraz na sporządzoną dokumentację.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Każdy z nich zobowiązany jest wykazać, że wyprodukował w okresie ostatnich 3 lat przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu (jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), co najmniej 1 lokomotywę elektryczną, co zostało potwierdzone uzyskaniem homologacji tej lokomotywy.