Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO planują zakupy nowoczesnych lokomotyw. Badają rynek

inforail
05.10.2018 06:30

PKP CARGO planujezakup nowych lokomotywy elektrycznych i dlatego opublikowało za pośrednictwemplatformy zakupowej ogłoszenie o rozpoznaniu rynku w zakresie możliwości pozyskaniatakich pojazdów w różnych wariantach.

PKP CARGO uruchomiły procedurę RFP (Request For Proposal),czyli zapytań ofertowych w zakresie cztero- lub sześcioosiowych lokomotywy doprzewozów towarowych. Pytamy zarówno o pojazdy jedno-, dwu- i wielosystemowe, zmodułami dojazdowymi i bez nich. W ogłoszeniu, które znajduje się na naszejplatformie zakupowej (https://ezakupy.pkp-cargo.eu/) podaliśmy podstawoweparametry techniczne i eksploatacyjne, jakimi powinny się charakteryzowaćpojazdy. Ponadto część lokomotywy powinna mieć świadectwa dopuszczenia do ruchunie tylko w Polsce, ale również w innych państwach europejskich.

Producenci mogą składać pytania dotyczące lokomotyw naplatformie zakupowej w zakładce „Pytania/Informacje”, jeśli potrzebują dodatkowychdanych, aby przygotować swoją ofertę sprzedaży. Propozycje sprzedaży lokomotywmuszą zostać złożone najpóźniej do 19 października br., do godz. 15.00. Ofertypowinny zawierać: możliwy termin rozpoczęcia dostaw, zdolności produkcyjnezakładu (liczbę lokomotyw, które producent może zbudować w ciągu miesiąca),cenę pojazdu w dwóch wariantach – z lub bez modułu dojazdowego. Warto dodać, żeprocedura zapytań ofertowych nie oznacza od razu zakupu, jest to póki co tylkobadanie rynku, sprawdzanie możliwości dostarczenia przez producentówinteresujących nas lokomotyw. RFP nie rozstrzyga również ile pojazdów i jakichtypów kupimy. Regulamin zapytania ofertowego jest dostępny w zakładce”Regulacje i procedury”.

Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. podkreśla, że nowelokomotywy są potrzebne, gdyż poprawią zdolności taborowe największegotowarowego przewoźnika w Polsce. – Wozimy coraz więcej ładunków i w kolejnychlatach chcemy wozić jeszcze więcej. Potrzebujemy do tego nowoczesnego taboru,aby sprostać wymaganiom klientów. Bez takich inwestycji rozwój Grupy PKP CARGObyłby utrudniony – mówi prezes Warsewicz. – Plany zakupu lokomotywelektrycznych trzeba wiązać z ogłoszonym we wrześniu przetargiem na zakupblisko tysiąca platform intermodalnych. Będziemy mieli wagony i chcemy miećlokomotywy do prowadzenia pociągów intermodalnych. Ten sektor przewozówtowarowych dynamicznie się rozwija, a Grupa PKP CARGO chce być coraz bardziejznaczącym graczem na rynku intermodalnym w Polsce i za granicą – podkreślaCzesław Warsewicz.