Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO o ponad miesiąc przesuwa termin składania ofert na lokomotywy

inforail
27.03.2015 07:13

Ślimaczy się przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP CARGO. Termin składania ofert został przesunięty już po raz drugi. Tym razem aż o ponad miesiąc. Oferty można teraz składać do 30 kwietnia 2015 roku. PKP CARGO ogłosiły przetarg na zakup 20 lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych, z czego pięć opcjonalnie. Całkowita wartość zamówienia może wynieść 400 mln zł. Pierwsze nowe lokomotywy pojawią się u przewoźnika w drugiej połowie 2016 roku. Będą prowadzić pociągi do Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Węgier i Holandii. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail faworytem przetargu jest według naszych informacji Newag, nie wiadomo natomiast, czy firma z Nowego Sącza złoży samodzielną ofertę, czy wystartuje w konsorcjum z którymś z czołowych producentów. Wielce prawdopodobnym może być współpraca z Bombardierem, który w swojej wrocławskiej fabryce nie buduje gotowych lokomotyw, a jedynie pudła. Na giełdzie potencjalnych kandydatów do współpracy z Newagiem wymieniany jest też Siemens. Przetargu na pewno nie odpuści także PESA. I przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa 15 elektrycznych fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych, przystosowanych technicznie i prawnie (posiadających homologacje i pełne dopuszczenie) do eksploatacji i prowadzenia pociągów towarowych na terytorium następujących państw:

1) Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry ?w ilości 8 (ośmiu) lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:

a) 3 kV DC;

b) 15 kV 16 2/3 Hz AC;

c) 25 kV 50 Hz AC.

2) Polska, Niemcy ?w ilości 4 (czterech) lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:

a) 3 kV DC;

b) 15 kV 16 2/3 Hz AC.

3) Polska, Niemcy, Holandia ?w ilości 3 (trzech) lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:

a) 3 kV DC;

b) 15 kV 16 2/3 Hz AC;

c) 25 kV 50 Hz AC;

d) 1,5 kV DC 

oraz na zelektryfikowanych stacjach granicznych, a także pełne utrzymanie techniczne (full-service) lokomotyw w okresie udzielonej gwarancji jakości oraz w okresie od zakończenia okresu gwarancji do terminu wykonania pierwszej naprawy rewizyjnej P4.

Kryteria oceny ofert to:

1. Cena ?80%,

2. Współczynnik gotowości technicznej ?10% oraz

3. Współczynnik niezawodności ?10%.