PKP CARGO niezainteresowane naprawą parowozu Pt47-65
Parowozownia Wolsztyn unieważniła przetarg na wykonanie czynności piątego poziomu utrzymania lokomotywy parowej Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42.
Nie było chętnego do wykonania prac.
O zamówieniu
Przedmiotem zamówienia miała być usługa polegająca na wykonaniu naprawy parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42 na piątym poziomie utrzymania (P5), zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania Parowozowni Wolsztyn, łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego.
Zakres zamówienia obejmował:
a) wykonanie naprawy na poziomie utrzymania P5 parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) polskimi normami i innymi
przepisami dotyczącymi napraw pojazdów kolejowych trakcji parowej;
b) udzielenie gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu przez okres minimum 6 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 24 miesięcy;
c) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej wykonanej naprawy zgodnej z DSU
Parowozowni Wolsztyn oraz atestów i certyfikatów jakościowych na użyte przy naprawie
materiały;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
d) wykonanie rewizji wewnętrznej kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego;
e) uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji przez Inspektora Transportowego Dozoru
Technicznego w obecności przedstawiciela Zamawiającego: kotła parowozowego wraz z
osprzętem i zbiorników powietrznych układu hamulcowego;
f) sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z formularzami DSU Parowozowni Wolsztyn i innymi obowiązującymi przepisami;
g) przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku linii kolejowej około 50 km z prędkością do 80 km/h z pozytywnym wynikiem, w obecności komisarza odbiorczego Parowozowni Wolsztyn.
Zamawiający zaprosił do złożenia oferty i negocjacji Wykonawcę PKP Cargo S.A. Południowy Zakład Spółki. Do dnia negocjacji wyznaczonego na 8 lutego 2022 roku oraz na dodatkowe wezwanie do złożenia oferty z wyznaczonym terminem na 16 lutego 2022 roku wykonawca nie złożył oferty. W związku z powyższym koniecznym stało się unieważnienie przedmiotowego postępowania.
O Pt47-65
Parowóz serii Pt47-65 jest przeznaczony do prowadzenia pociągów pośpiesznych, ma cztery osie napędowe, moc 2000 KM i osiąga prędkość konstrukcyjną 110 km/h. Parowóz posiada tender 27D48, który mieści 27 m³ wody i wyposażony jest w automatyczny podajnik węgla systemu “stoker”. W dwóch polskich fabrykach lokomotyw HCP w Poznaniu i “Fabloku” w Chrzanowie zbudowano łącznie 180 sztuk tych maszyn. Konstrukcja parowozu była oparta na przedwojennym typie Pt31, lecz została zmodernizowana. Egzemplarz stacjonujący w Wolsztynie Pt47-65 ma numer fabryczny 2065. Zbudowany został w Chrzanowie w roku 1949. Pełnił poprzednio służbę w lokomotywowniach Ostrów Wlkp. i Poznań Osobowa. Większość tych maszyn została pocięta na złom w latach 80-tych. Zachowany egzemplarz prowadzi pociągi planowe osobowe i reprezentacyjno-wycieczkowe. Drugi znajdujący się egzemplarz tego typu o nr kolejowym 106 (nr fabr. 1304, r.bud. 1949) sprowadzono tu z lokomotywowni Choszczno.