PKP CARGO modernizują lokomotyw SM48

inforail
07.10.2014 08:59
W pierwszym półroczu 2014 roku spółka PKP CARGO zainwestowała w tabor 241 mln zł, o 106 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przewoźnik m.in. modernizuje lokomotywy przez co obniża koszty eksploatacji. PKP CARGO kupuje także nowoczesne platformy intermodalne oraz przygotowuje dodatkowe węglarki na szczyt przewozowy.
–Wzmacniamy PKP CARGO inwestycjami w tabor. Kwota, którą na to przeznaczyliśmy tylko w pierwszym półroczu, mogłaby posłużyć budowie floty średniej wielkości przewoźnika kolejowego w Polsce. Wraz z szeroko zakrojoną akcją zatrudniania maszynistów, inwestycje są fundamentem rozwoju PKP CARGO na kolejne kwartały. Nowe platformy intermodalne, zmodernizowane lokomotywy, wyremontowane węglarki –to wszystko czyni ofertę PKP CARGO jeszcze bardziej konkurencyjną, szczególnie w strategicznie ważnych obszarach działalności naszej firmy –mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
Lokomotywa ST48Lokomotywa ST48
Poziom nakładów PKP CARGO na naprawy okresowe taboru realizowane na najwyższych poziomach utrzymania (P4 i P5) wyniósł w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku 165 mln zł i był o ponad 40% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (115 mln zł). Łącznie w pierwszym półroczu 2014 roku naprawom okresowym poddano 78 lokomotyw oraz prawie 4,7 tys. wagonów towarowych. Blisko 80 proc. z tego stanowiły węglarki.
Inwestycje w tabor objęły również modernizację lokomotyw. W pierwszym półroczu 2014 roku PKP CARGO zmodernizowało 10 lokomotyw spalinowych serii SM48, wydając na ten cel prawie 46,5 mln zł. W lokomotywach zastosowano nowoczesny silnik spalinowy, prawie dwukrotnie zwiększając ich moc znamionową, z 882 kW do 1550 kW. Nowy silnik zużywa też mniej paliwa, dzięki czemu będą możliwe dalsze oszczędności. Zakres modernizacji pozwolił na zmianę serii lokomotywy na ST48. Zmodernizowane maszyny mogą być teraz angażowana do pracy manewrowej, jak i do prowadzenia pociągów.