PKP CARGO modernizują lokomotyw SM48
inforail
07.10.2014 08:59
PKP CARGO modernizują lokomotyw SM48
W pierwszym półroczu 2014 roku spółka PKP CARGO zainwestowała w tabor 241 mln zł, o 106 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przewoźnik m.in. modernizuje lokomotywy przez co obniża koszty eksploatacji. PKP CARGO kupuje także nowoczesne platformy intermodalne oraz przygotowuje dodatkowe węglarki na szczyt przewozowy.
–Wzmacniamy PKP CARGO inwestycjami w tabor. Kwota, którą na to przeznaczyliśmy tylko w pierwszym półroczu, mogłaby posłużyć budowie floty średniej wielkości przewoźnika kolejowego w Polsce. Wraz z szeroko zakrojoną akcją zatrudniania maszynistów, inwestycje są fundamentem rozwoju PKP CARGO na kolejne kwartały. Nowe platformy intermodalne, zmodernizowane lokomotywy, wyremontowane węglarki –to wszystko czyni ofertę PKP CARGO jeszcze bardziej konkurencyjną, szczególnie w strategicznie ważnych obszarach działalności naszej firmy –mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
Poziom nakładów PKP CARGO na naprawy okresowe taboru realizowane na najwyższych poziomach utrzymania (P4 i P5) wyniósł w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku 165 mln zł i był o ponad 40% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (115 mln zł). Łącznie w pierwszym półroczu 2014 roku naprawom okresowym poddano 78 lokomotyw oraz prawie 4,7 tys. wagonów towarowych. Blisko 80 proc. z tego stanowiły węglarki.
Inwestycje w tabor objęły również modernizację lokomotyw. W pierwszym półroczu 2014 roku PKP CARGO zmodernizowało 10 lokomotyw spalinowych serii SM48, wydając na ten cel prawie 46,5 mln zł. W lokomotywach zastosowano nowoczesny silnik spalinowy, prawie dwukrotnie zwiększając ich moc znamionową, z 882 kW do 1550 kW. Nowy silnik zużywa też mniej paliwa, dzięki czemu będą możliwe dalsze oszczędności. Zakres modernizacji pozwolił na zmianę serii lokomotywy na ST48. Zmodernizowane maszyny mogą być teraz angażowana do pracy manewrowej, jak i do prowadzenia pociągów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024