Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO bierze kredyty

inforail
17.11.2015 08:01

PKP Cargo zawarło z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) iBankiem Pekao umowy na kredyty inwestycyjne o łącznej wartości 1,1 mld zł.Pozwolą one na finansowanie inwestycji niezbędnych do realizacji strategiiCargo20, podała spółka.

Umowy dają Grupie PKP Cargo możliwość skorzystania zkredytów inwestycyjnych na bardzo atrakcyjnych warunkach. Linie kredytowe owartości do 700 mln zł w Banku Pekao S.A. i do 100 mln euro w BGK, będą dla PKPCARGO dostępne przez 12 miesięcy, do 31 grudnia 2016 r. Spółka będzie mogławykorzystać je na inwestycje związane z realizacją strategii, w tym np.ewentualne akwizycje czy koszty rozbudowy taboru (np. finansowanie lubrefinansowanie zakupu lokomotyw wielosystemowych)” – czytamy wkomunikacie.

Umowy przewidują możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bezkonieczności uiszczenia przez grupę dodatkowych opłat. Kredyt nie jestzabezpieczony na aktywach spółki. Pozostałe warunki umów nie odbiegają odpowszechnie stosowanych w podobnych transakcjach kredytowych. Spółka będziemiała na spłatę ewentualnie wykorzystanych kredytów od 7 do 10 lat po okresiedostępności, podano również.

„Przyjęta pod koniec października strategia spółki nalata 2016-2020 to cztery filary. Ekspansja w kraju i za granicą na baziezintegrowanych usług logistycznych nie obędzie się bez inwestycji.Zabezpieczenie finansowe w postaci linii kredytowej daje nam pewność, żebędziemy mogli wykorzystać wszystkie szanse, jakie staną przed PKP Cargo iskutecznie realizować zamierzone cele. Środki te pomogą nam wzmocnić pozycjęPKP Cargo na arenie międzynarodwej” – skomentował prezes Adam Purwin,cytowany w komunikacie.

Pod koniec października spółka podała, że chce w ramachswojej strategii Cargo20 zwiększyć pracę przewozową do 2020 r. do 40 mldtonokilometrów (tkm) z ok. 30 mld tkm obecnie, czyli o 33%. Spółka chce takżezwiększyć udział pracy poza Polską do ok. 22% wobec ok. 2% obecnie orazzwiększyć pracę przewozową w przewozach intermodalnych o 80% – do 3,3 mld tkmwobec 1,8 mld tkm obecnie.