PiS za opozycja przeciw, Sejm przyjął informację ws. inwestycji kolejowych
Sejm przyjął w piątekrządową informację ministra infrastruktury o stanie polskiej kolei oraz planowanychna niej inwestycjach.
Za przyjęciem informacji głosowało 249 posłów, przeciw było171 posłów, a 9 posłów wstrzymało się od głosu.
Informację o sytuacji na polskiej kolei przedstawiałparlamentowi w środę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Poinformowałwtedy posłów, że udział polskich firm w realizacji inwestycji kolejowych wzrósłna początku tego roku do 54 proc. pod względem wartości, z 50 proc. zanotowanychw marcu ubiegłego roku.
Poinformował też, że wydatki na realizację kolejowychinwestycji znacząco wzrosły po objęciu rządów przez Prawo i Sprawiedliwość.
„Już w 2016 roku poziom nakładów poniesionych przez PKPPLK w ramach krajowego programu wyniósł 3,7 mld zł, to stanowi wzrost nakładówo ponad 700 proc. w stosunku do łącznej wartości nakładów poniesionych w latach2014 i 2015. Wówczas wydano przez te dwa lata 0,5 mld zł, to pokazuje ogromzaniedbań naszych poprzedników z którymi musieliśmy się zmierzyć” – mówiłminister podczas przedstawiania informacji.
Adamczyk przypomniał też, że do roku 2023 wydatki na kolejprzekroczą łącznie 100 mld zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Do roku 2023 rząd Prawa i Sprawiedliwości przeznaczyponad 100 mld zł na rozwój polskiej kolei. W perspektywie najbliższych pięciulat polska kolej stanie się nowoczesna, komfortowa i punktualna. By było tomożliwe, realizujemy szereg projektów, które z jednej strony poprawiająbezpieczeństwo i wygodę podróżnych, a z drugiej dają nowe możliwości polskimprzedsiębiorcom” – powiedział w środę Adamczyk.
„Prowadzony od 2015 r. program, to największy whistorii program modernizacji sieci kolejowej o wartości blisko 67 mld zł. Wramach jego zakresu zmodernizujemy ponad 9 tys. km linii kolejowych irozbudujemy o nowe elementy” – podkreślał minister.
Rząd zapowiedział, że w ramach Krajowego Programu Kolejowegowydatkowanych będzie prawie 67 mld zł. Z kolei w programie utrzymaniowymzapisano wydatki wartości prawie 24 mld zł. Poza tym w tym roku z budżetupaństwa na utrzymanie sieci zarządzanej przez PKP PLK przeznaczono 3,2 mld zł.Jest również program inwestycji dworcowych o wartości prawie 1,5 mld zł, ainwestycje taborowe zapowiedziane przez PKP Intercity mają wartość ok. 7 mld zł.
„