Piętrusy Bombardiera dla DB
inforail
03.04.2012 16:11
Piętrusy Bombardiera dla DB
Bombardier Transportation dostarczy Deutsche Bahn AG (DB AG) 16 zespołów trakcyjnych BOMBARDIER TWINDEXX Vario, które eksploatowane będą na trasach Kiel-Hamburg oraz Flensburg-Hamburg. DB AG zdobyło kontrakt na obsługę wspomnianych linii regionalnych w trybie ogólnoeuropejskiego przetargu. Wartość zamówienia, stanowiącego część umowy ramowej, zawartej pomiędzy Bombardierem, a DB AG w grudniu 2008 roku, szacowana jest na ok. 160 milionów euro (208 milionów $). DB AG zamówiło do tej pory 135 różnych wagonów piętrowych dla transportu intercity, 18 wagonów środkowych oraz trzy piętrowe wagony silnikowe, przeznaczone do transportu regionalnego.
Każdy z 16 nowych czterowagonowych pociągów TWINDEXX Vario składa się z dwóch piętrowych wagonów silnikowych oraz dwóch wagonów środkowych. Nowe pociągi będą obsługiwać sieć LVS Schleswig-Holstein, a ich prędkość maksymalna wyniesie 160 km/h. Dostawa pociągów zaplanowana jest na drugą połowę 2014 roku.
Dzięki wysokopodłogowemu wejściu oraz nowemu projektowi wnętrza LVS, pociągi oferują pasażerom jeszcze wyższy komfort, większą przestrzeń na nogi oraz przestronne miejsca na bagaże i rowery. Szerokie drzwi pozwalają na szybkie wsiadanie i wysiadanie, co jest szczególnie istotne w czasie dużego natężenia ruchu. Dzięki zastosowaniu centralnego sprzęgu, który umożliwia eksploatację w trakcji podwójnej, pasażerowie nie będą musieli się przesiadać w Neumünster. Koncepcja nowych wagonów pozwoli operatorowi na swobodne wydłużane lub skracane pociągów.
„Innowacyjne pociągi BOMBARDIER TWINDEXX Vario od wielu lat doskonale sprawdzają się w codziennej eksploatacji”, powiedział Michael Clausecker, prezes zarządu Bombardier Transportation Niemcy. „Realizując to najnowsze zamówienie, dostarczymy Deutsche Bahn dwutysięczny nowoczesny wagon piętrowy. Ich zróżnicowanie, nie tylko pod względem długości składu, ale i konfiguracji oraz projektu wnętrza, jest powodem, dla którego wybierane są nasze pociągi. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy kontynuować nasze prace w tworzeniu podstaw nowoczesnego i wydajnego publicznego transportu w północnych Niemczech”.
Wagony silnikowe TWINDEXX Vario wyposażone są w niezawodne i oszczędne systemy napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC 1000. Jedną z jego wielu zalet jest efektywne przyspieszenie pociągu, umożliwiające osiągniecie w krótkim czasie optymalnej prędkości. Wagony piętrowe powstają w zakładzie Bombardiera w Gorlitz. Wózki produkowane są w Siegen w Niemczech, a napędy i systemy sterowania w Västerås w Szwecji.
Pociągi piętrowe Bombardiera codziennie przewożą miliony pasażerów na trasach lokalnych oraz regionalnych w państwach takich jak Niemcy, Szwajcaria, Dania, Belgia, Luksemburg, Polska, Izrael oraz USA.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024