Piętrusy Bombardiera dla DB

inforail
03.04.2012 16:11
Bombardier Transportation dostarczy Deutsche Bahn AG (DB AG) 16 zespołów trakcyjnych BOMBARDIER TWINDEXX Vario, które eksploatowane będą na trasach Kiel-Hamburg oraz Flensburg-Hamburg. DB AG zdobyło kontrakt na obsługę wspomnianych linii regionalnych w trybie ogólnoeuropejskiego przetargu. Wartość zamówienia, stanowiącego część umowy ramowej, zawartej pomiędzy Bombardierem, a DB AG w grudniu 2008 roku, szacowana jest na ok. 160 milionów euro (208 milionów $). DB AG zamówiło do tej pory 135 różnych wagonów piętrowych dla transportu intercity, 18 wagonów środkowych oraz trzy piętrowe wagony silnikowe, przeznaczone do transportu regionalnego.
Każdy z 16 nowych czterowagonowych pociągów TWINDEXX Vario składa się z dwóch piętrowych wagonów silnikowych oraz dwóch wagonów środkowych. Nowe pociągi będą obsługiwać sieć LVS Schleswig-Holstein, a ich prędkość maksymalna wyniesie 160 km/h. Dostawa pociągów zaplanowana jest na drugą połowę 2014 roku.
Dzięki wysokopodłogowemu wejściu oraz nowemu projektowi wnętrza LVS, pociągi oferują pasażerom jeszcze wyższy komfort, większą przestrzeń na nogi oraz przestronne miejsca na bagaże i rowery. Szerokie drzwi pozwalają na szybkie wsiadanie i wysiadanie, co jest szczególnie istotne w czasie dużego natężenia ruchu. Dzięki zastosowaniu centralnego sprzęgu, który umożliwia eksploatację w trakcji podwójnej, pasażerowie nie będą musieli się przesiadać w Neumünster. Koncepcja nowych  wagonów pozwoli operatorowi na swobodne wydłużane lub skracane pociągów.
Bombardier Transportation dostarczy Deutsche Bahn AG (DB AG) 16 piętrowych zespołów trakcyjnych
„Innowacyjne pociągi BOMBARDIER TWINDEXX Vario od wielu lat doskonale sprawdzają się w codziennej eksploatacji”, powiedział Michael Clausecker, prezes zarządu Bombardier Transportation Niemcy. „Realizując to najnowsze zamówienie, dostarczymy Deutsche Bahn dwutysięczny nowoczesny wagon piętrowy. Ich zróżnicowanie, nie tylko pod względem długości składu, ale i konfiguracji oraz projektu wnętrza, jest powodem, dla którego wybierane są nasze pociągi. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy kontynuować nasze prace w tworzeniu podstaw nowoczesnego i wydajnego publicznego transportu w północnych Niemczech”.
Wagony silnikowe TWINDEXX Vario wyposażone są w niezawodne i oszczędne systemy napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC 1000. Jedną z jego wielu zalet jest efektywne przyspieszenie pociągu, umożliwiające osiągniecie w krótkim czasie optymalnej prędkości. Wagony piętrowe powstają w zakładzie Bombardiera w Gorlitz. Wózki produkowane są w Siegen w Niemczech, a napędy i systemy sterowania w Västerås w Szwecji.
Pociągi piętrowe Bombardiera codziennie przewożą miliony pasażerów na trasach lokalnych oraz regionalnych (foto: K. Wach)

Pociągi piętrowe Bombardiera codziennie przewożą miliony pasażerów na trasach lokalnych oraz regionalnych w państwach takich jak Niemcy, Szwajcaria, Dania, Belgia, Luksemburg, Polska, Izrael oraz USA.

Dołącz do nas na Facebooku.