Piętrowy Stadler na moskiewskiej linii MCC
Władze Moskwy uruchomiły pociąg piętrowy, który będzie kursował MCC w trybie testowym do 8 września.
W trybie testowym uruchomiliśmy w MCC pociąg piętrowy. Testy potrwają do 8 września, a potem zaprosimy pasażerów do głosowania, czy potrzebują takich składów, czy nie. Jeśli polubią ten pociąg, wybierzemy producenta, który dostarczy nam takie pojazdy - powiedział mer Moskwy Siergiej Sobianin.
Dużo pasażerów
I dodał, że trudno sobie wyobrazić, że jeszcze pięć lat temu MCC nie istniało. Według niego mieszkańcy stolicy aktywnie korzystają z tego rodzaju transportu, starając się szukać mieszkania i pracować w pobliżu jego trasy.
Według moskiewskich urzędników ruch pasażerski na MCC w 2017 r. wyniósł 98 mln pasażerów, w 2018 r. 124 mln, a w 2019 r. 142 mln. Wskaźnik za 2021 r. przekroczył już poziom sprzed pandemii.
Testowany pociąg do skład wyprodukowany przez Stadlera. Moskiewskie metro twierdzi, że test skrajni wykazał, że wszystkie stacje w MCC są przystosowane do obsługi jednostki ESh2. Dotychczas nie odnotowano żadnych problemów eksploatacyjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bez problemów
Wspólnie z naszymi kolegami z Kolei Rosyjskich (RŻD) dołożyliśmy wszelkich starań, aby przejazdy piętrowym składem były wygodne. Planujemy odnowę floty pociągów „miejskich” i dalszy rozwój infrastruktury, stąd testy – powiedział zastępca mera Moskwy ds. transportu Maksim Liksutow.
Moskiewski pierścień centralny (MCC) to okrężna linia kolei miejskiej w Moskwie oznaczana numerem 14 i kolorem biało-jasnoczerwonym, mająca 54 km długości i 31 stacji. Jego otwarcie miało miejsce 10 września 2016 roku. Formalnym operatorem linii jest Metro Moskiewskie, jednak przewozy realizowane są przez Koleje Rosyjskie (RŻD). Dlatego też możliwe są testy piętrowego Stadlera.