Piętrowe pociągi dla SNCF
inforail
16.04.2012 23:07
Piętrowe pociągi dla SNCF
Francuskie koleje SNCF podpisały umowę z Alstomem na dostawę kolejnych 40 pociągów Euroduplex, które zostaną przeznaczone do obsługi linii wysokich prędkości. Jest ona rozwinięciem zawartego między stronami, w dniu 27 czerwca 2007 roku, kontraktu, na dostawę 55 takich składów. Wartość umowy wynosi 1,2 mld euro. Jestem bardzo zadowolony z zawarcia tego porozumienia –powiedział Patrick Kron, prezes i dyrektor generalny Alstomu.
Pierwszy z zamówionych pierwotnie zestawów został włączony do ruchu w grudniu ubiegłego roku na nowej linii Rhine-Rhône. Kolejne są budowane. Wszystkie mają zostać dostarczone przewoźnikowi do 2015 roku. Wówczas to producent chce rozpocząć dostawy 40 dodatkowych składów, które zostały zakontraktowane pod koniec marca br. Składy będą budowane we francuskich zakładach Alstomu w: Belfort, Reichshoffen, Le Creusot (wózki), Ornans (systemy trakcyjne), Le Petit Quevilly (transformatory), Tarbes (urządzenia elektryczne i urządzenia trakcji) i Villeurbanne (elektroniczne układy sterowania), a także w Belgii (Charleroi –przetwornice) oraz Kanadzie (Montreal –system informacji pasażerskiej). Łącznie przy budowie pociągów Euroduplex pracę znajdzie około 1500 pracowników koncernu. Razem z podwykonawcami będzie to aż 6000 osób. Przy budowie składów z Alstomem współpracują takie firmy jak Faiveley Transport, Logitrade, COMECA, CEIT, TFCM i Association Bretagne Atelier.
Piętrowe pociągi Euroduplex są przeznaczone do eksploatacji na kolejowych sieciach we Francji, Niemczech, Szwajcarii i Luksemburgu. Mogą tez zostać wyposażone w urządzenia kompatybilne ze wszystkimi sieciami europejskimi, a także przystosowane doi zasilania prądem z sieci o różnym napięciu trakcyjnym. Niektóre z tych składów pociągów mogą również pracować w Hiszpanii.
Podpisanie umowy na dostawę 40 dodatkowych pociągów dla SNCF zakończyło spór na linii przewoźnik –Alstom, dotyczący zamówienia na dostawę składów dla Eurostar, kontrolowanego w 60% przez SNCF. W 2009 roku wybrana została oferta konkurenta, a więc niemieckiego Siemensa. Propozycję zakończenia toczącego się przed londyńskim High Court procesu wysunął szef Alstomu – Patrick Kron.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024