Piętrowe ezty na trasę Łódź – Warszawa – jest przetarg
inforail
02.09.2013 09:58
Piętrowe ezty na trasę Łódź – Warszawa – jest przetarg
Nie push&pulle a piętrowe ezty chcą kupić PKP Intercity z przeznaczeniem do obsługi linii Warszawa –Łódź. Ma być ich 10, a zamówienie obejmuje także świadczenie usług utrzymania składów w okresie nie krótszym niż 15 lat. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują należycie wykonane dostawy co najmniej 5 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz co najmniej 20 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych (piętrowych i / lub / albo jednopokładowych) obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania oraz co najmniej 10 usług utrzymania technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe co najmniej 4-tego poziomu utrzymania. To kolejny taborowy przetarg PKP Intercity. Trzy poprzednie zakończyły się niekoniecznie sukcesem. Zamówienie na dostawę szybkich pociągów samo w sobie nie było trafione, a jego efektem będzie dostawa dwudziestu składów Pendolino, które nie dość, że drogie, to jeszcze nie do końca mające się gdzie rozpędzać. O braku wychylnego pudła wspominać już chyba nie warto. Dostawvy lokomotyw spalinowych nie udało się wybrać w ogóle, zaś wskazanie oferty Stadlera i Newagu, w przetargu na dostawę 20 ezt-ów zakończyło się ostrymi protestami i zapowiedzią odwołania ze strony PESY. W omawianym przetargu wymagane doświadczenie w dostawach dotyczy jednak nie tylko składów piętrowych, ale i jednopokładowych, stąd też udział w postępowaniu polskich producentów nie jest wykluczony. Czy będziemy mieli „powtórkę z rozrywki”i rozstrzygnięcie tego przetargu również przyniesie protesty? Oferty można składać do 1 października 2013 roku. Kryteria wyboru to:
1. cena brutto za dostawę pojazdów –33%
2. cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu –12%
3. wskaźnik NPV –30%
4. współczynnik masy pojazdu – 15%
5. parametry funkcjonalno –użytkowe –10%.
Wykonawca zaproszony do złożenia oferty zobowiązany będzie do wniesienia wadium w kwocie
5 000 000,00 PLN. Dostawa wszystkich dziesięciu składów ma nastąpić w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy.
„Linia łódzka ma wyjątkowy charakter, ponieważ łączy dwie aglomeracje i każdego dnia podróżuje na niej kilkanaście tysięcy pasażerów w drodze do/z pracy. Aby podnieść ich komfort jazdy, kupujemy nowy tabor. Będą to wygodne, klimatyzowane, bezpieczne piętrowe składy zespołowe o prędkości 160 km/h”- powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A. Nowoczesne składy zespołowe będą kursować w relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna ze stacjami pośrednimi: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew i Łódź Fabryczna. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład ok. 600 osób i zostanie wyposażony w klimatyzację, zamknięty system WC, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, czy miejsca do przewozu rowerów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024