Pierwszy zmodernizowany przez Cegielskiego ezt jeszcze w tym roku
Trzy miesiące temu Przewozy Regionalne poinformowały ouruchomieniu pilotażowego programu modernizacji ezt-ów. Przewoźnik sprzedał dopoznańskich zakładów Cegielskiego 5 ezt-ów, które po remoncie mają wrócić doPrzewozów Regionalnych. Zapytaliśmy na jakim etapie są obecnie prace przy modernizacjijednostek. Rzeczniczka prasowa przewoźnika poinformowała nas jedynie, że idązgodnie z harmonogramem. Jak dodała Joanna Bator pierwsza jednostka ma zostaćwłączona do ruchu jeszcze w tym roku. Informacji mamy zatem nie wiele,przedstawicielka Przewozów Regionalnych obiecuje więcej szczegółów, kiedy tebędą znane.
Przypomnijmy, że podstawowe założenia modernizacyjne to:
1. Zmiana wizerunku zewnętrznego pojazdu: nowe ścianyczołowe, odmienna kolorystyka, przebudowa pudeł (nowe okna, drzwiodskokowo-przesuwne, instalacja urządzeń klimatyzacji),
2. Modernizacja wózków: pierwszego stopnia odsprężynowania,instalacja silnika prądu zmiennego z przekładnią dwustopniową, (prędkośćeksploatacyjna podniesiona do 120 km/h, likwidacja energochłonnego rozruchuoporowego).
3. Modernizacja wnętrza – przystosowanie pociągu do ruchumiędzyaglomeracyjnego (przedsionki oddzielone od przedziałów ścianamioszklonymi z drzwiami suwanymi, nowe fotele, nowa stylistyka półek bagażowych ioświetlenia, zastosowanie nowych drzwi w przejściach międzywagonowych imodernizacja przejść, wyposażenie toalet w układ zamknięty gromadzenianieczystości, przystosowanie kabiny WC oraz innych miejsc w pociągu do potrzebosób niepełnosprawnych, w tym także dla pasażerów na wózkach inwalidzkich,modernizacja kabin sterowniczych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4. Modernizacja sprzęgów międzywagonowych i czołowych,wyposażenie w nowe pantografy i przetwornice statyczne.
Prace remontowe są finansowane ze źródeł zewnętrznych.Modernizacja pojazdów jest jednym z elementów restrukturyzacji przewoźnika,przy współudziale ARP.