TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Pierwszy z sześciu trzyczłonowych Impulsów dla Kolei Dolnośląskich dostarczony
Pierwszy z sześciu trzyczłonowych Impulsów dla Kolei Dolnośląskich dostarczony
inforail
01.09.2014 14:16
Pierwszy z sześciu trzyczłonowych Impulsów dla Kolei Dolnośląskich dostarczony
W ostatnich dniach sierpnia Newag przekazał Kolejom Dolnośląskim pierwszego z sześciu zamówionych Impulsów. To skład 36WEa-011. Jest on o tyle ciekawą jednostką, że jako pierwszy pociąg nowosądeckiego producenta spełnia normy TSI. Zanim będą mogli nim podróżować pasażerowie czekają go jeszcze testy. Koleje Dolnośląskie podpisały z Newagiem umowę na dostawę sześciu trójczłonowych ezt-ów. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania: zadanie A –dostawę sześciu trójczłonowych ezt-ów oraz zadanie B –dostawę pięciu czteroczłonowych ezt-ów. Podpisanie umowy, której przedmiotem jest wykonanie zadania A, uwarunkowane było uzyskaniem przez zamawiającego finansowania na jej realizację. Umowa na realizację zadania B zostanie podpisana po uzyskaniu przez zamawiającego finansowania na jej realizację. Jak zapowiada Prezes Newagu Zbigniew Konieczek kontrakt na dostawę pociągów czteroczłonowych ma zostać podpisany jeszcze w październiku br. Oczywiście w części B także wybrana została oferta Newagu.
Dostarczony skład, podobnie jak pięć pozostałych, ma 165 miejsc siedzących w układzie otwartym. Każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz składu, oraz intercom. Dla każdego z pasażerów przewidziano szereg udogodnień. Duży nacisk położono na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny będzie przewijak. Zgodnie z umową na każdy ezt zostanie udzielona gwarancja na okres 96 miesięcy, liczonych od daty podpisania protokołu przekazania do eksploatacji ezt, z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla niektórych komponentów, wskazanych w umowie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024