Pierwszy wielkopolski zmodernizowany EN57 wyjechał na trasę
inforail
15.12.2011 21:02
Pierwszy wielkopolski zmodernizowany EN57 wyjechał na trasę
15 grudnia 2011 roku o godzinie 10.30, pierwszy z trzech zmodernizowanych ezt-ów, których właścicielem jest Samorząd Województwa Wielkopolskiego, został wprowadzony do ruchu. Na Dworcu Głównym w Poznaniu, na peronie IV, nastąpiło oficjalne przekazanie pojazdu Wielkopolskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych. W spotkaniu uczestniczył m.in. Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. Gruntowna modernizacja 3 sztuk ezt serii EN 57 dobiega końca. Całkowity jej koszt to ponad 21 mln zł. Remont wykonany przez nowosądecki Newag obejmuje między innymi wymianę silników prądu stałego na silniki asynchroniczne, modernizację wózków, zmianę aranżacji wnętrza pojazdu, montaż systemów klimatyzacji w przedziałach pasażerskich i kabinach maszynistów. W ramach tego zadania w pojazdach zamontowano przedziały WC dla niepełnosprawnych, a ponadto przystosowano je do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Zmodernizowane ezt-y wyposażone zostały w systemy: monitoringu, klimatyzacji, zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej wizualnej i głosowej oraz lokalizacji i położenia pojazdu. Malatura pojazdów wykonana została w barwach Województwa Wielkopolskiego z powłoką antygraffiti. W przyszłym roku wyremontowany zostanie kolejny skład, a być może dwa. Łącznie województwo zakupiło 12 EN 57. Tak na dobrą sprawę wszystkie wymagają remontu. Także w przyszłym roku na wielkopolskie tory wyjechać mają wielkopolskie Elfy, które dla województwa dostarczy PESA. Stawiamy na rozwój kolei. Modernizujemy tabor, bo chcemy, aby coraz więcej osób korzystało z transportu szynowego –powiedział podczas przekazania zmodernizowanych pociągów Wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Chcemy, żeby pociąg stanowił alternatywę dla samochodów – dodał. Nowe pociągi będą kursowały m.in. na trasach z Poznania do Gniezna i Leszna. Na razie pociągi przekazane zostały Przewozom Regionalnym, docelowo będą jednak kursować w barwach Kolei Wielkopolskich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024