Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy przebudowany Flirt ŁKA gotowy. Jedzie na testy

inforail
09.09.2020 14:45

Właśnie wyjechał naprzejazd techniczny nasz pierwszy trzyczłonowy Flirt3. Zmierza, ciągnięty przezlokomotywę, do Żmigrodu na testy – poinformowała na swoim profilu ŁKA.

To efekt prac, zrealizowanych przez producenta jednostki –firmę Stadler – w Siedlcach. Przypomnijmy, że w ramach umowy Stadler Polskarozbuduje dziesięć pojazdów FLIRT o środkowy, fabrycznie nowy człon. Długośćdodatkowego przedziału pasażerskiego wyniesie 16 metrów, a całego rozbudowanegopojazdu 64 metry. W członie znajdzie się 66 miejsc siedzących i dwie parydrzwi. Wyposażony zostanie w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne iurządzenia bezpieczeństwa, zgodnie ze standardem obecnych pociągów FLIRT.

Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdachzwiększy się ze 120 do 186. Wartość projektu to 68 481 150,00 zł. W ramachumowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu FLIRT jest oparta na elastycznej,dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jestsprawdzony, przetestowany system modułowy. Każdy zespół trakcyjny możnadopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane sązespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzącychod 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, abyumożliwić przewóz większej liczby osób. Inwestycja pozwoli zatem na zwiększenieliczby miejsc w pojazdach, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnikastaje się koniecznością.