Pierwszy pociąg X'Trapolis Mega przekazany
Gibela ? spółka jointventure kierowana przez grupę Alstom ? pomyślnie uzyskała od agencji PRASA(Agencji ds. Kolejowych Przewozów Pasażerskich w RPA), która jestodpowiedzialna za transport szynowy w obszarach metropolitalnych, protokółwstępnego odbioru pierwszego pociągu X'Trapolis Mega.
Wydarzenie to utorowało drogę do rozpoczęcia przez agencjęPRASA próbnej eksploatacji bez pasażerów zgodnie z wymogamiPołudniowoafrykańskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Kolei. W ramach tej próbnejeksploatacji pociąg ma od 1 grudnia 2016 r. do 16 stycznia 2017 r. jeździć natrasie pomiędzy Pienaarspoort a ulicą Rissik w Hatfied. Ostatnim etapem testubędą przejazdy z pasażerami na pokładzie w okresie od 17 stycznia do 28 lutego2017 roku. Eksploatacja komercyjna rozpocznie się wkrótce po tym, a pasażerowieuzyskają możliwość korzystania z nowych światowej klasy usług oferowanych przezagencję PRASA.
? Gibela i PRASA są na dobrej drodze do oddania do użytkupodróżnych w RPA wydajnych i nowoczesnych połączeń kolejowych ? powiedział MarcGranger, Dyrektor Generalny spółki Gibela. W 2014 roku spółka Gibela otrzymałaod agencji PRASA zamówienie na produkcję i wymianę przestarzałychpołudniowoafrykańskich pociągów w RPA oraz na dostawę w przeciągu następnych 10lat 600 pociągów pasażerskich i wprowadzenie ich do sieci kolejowej w RPA.Projekt ten obejmuję również budowę fabryki w RPA.
Zakład produkcyjny spółki Gibela, w którym zostaniewyprodukowanych 580 pociągów (3480 wagonów), jest obecnie w budowie.Zakończenie jego budowy planowane jest na koniec 2017 roku. Zakład znajduje sięw Dunnottar w Ekurhuleni, 50 km na wschód od Johannesburga. Produkcjapierwszych 20 pociągów jest realizowana w fabryce grupy Alstom w Lapa wBrazylii. Do tej pory dostarczonych zostało 14 z nich.
Zamówienie podpisane przez spółkę Gibela z agencją PRASA tocoś więcej niż tylko program wymiany pociągów ? ma również pełnić rolękatalizatora transformacji w RPA i podlega rygorystycznym zobowiązaniom wzakresie rozwoju gospodarczego. Szkolenia i rozwój stanowią zasadnicze elementytych zobowiązań w ramach prac spółki Gibela nad wykształceniem i rozwijaniemumiejętności technologicznych pracowników, dostawców i południowoafrykańskichstudentów. Do tej pory blisko 300 osób odbyło prowadzone przez centradoskonałości grupy Alstom szkolenia, obejmujące między innymi specjalistycznąwiedzę w zakresie inżynierii i produkcji pociągów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
22% podzespołów każdego pociągu, który już został zbudowanyw Brazylii, pochodzi od dostawców z RPA. Gibela przewiduje, że od 2018 roku,kiedy to w kraju rozpocznie się pełna produkcja 580 pociągów, produkcją orazdostarczaniem ich wyposażenia i podzespołów zajmować się będzie grono 200lokalnych firm. Lokalni dostawcy skorzystali ze wsparcia i doradztwatechnicznego grupy Alstom oraz spółki Gibela, dzięki czemu mogą stać sięczęścią trwałej bazy dostawców w RPA. Skorzystali również z know-how w zakresieprodukcji oraz inżynierii projektowej przekazanego przez grupę Alstom.
Za pośrednictwem spółki Gibela grupa Alstom zobowiązała sięwesprzeć rozwój społeczno-gospodarczy i już rozpoczęła szereg programów orazinicjatyw, które świadczą o jej wsparciu dla planu rozwoju narodowego rząduRPA.
„