Pierwszy pociąg w Zapleczu Technicznym ŁKA
inforail
06.11.2014 14:35
Pierwszy pociąg w Zapleczu Technicznym ŁKA
Zakończyły się odbiory pierwszych urządzeń na Zapleczu Technicznym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej –poinformowała Marta Markowska, rzeczniczka prasowa przewoźnika. Aby sprawdzić ich funkcjonowanie na teren obiektu po raz pierwszy wjechał pociąg Spółki. Testowana jest między innymi pierwsza, automatyczna myjnia dla taboru kolejowego w Polsce. Dzięki niej umycie całego składu zajmuje zaledwie 30 minut. Proces jest w pełni zautomatyzowany, ekonomiczny i ekologiczny.
Myjnia umożliwia mycie pojazdu z zewnątrz za pomocą sześciu szczotek w trzech płaszczyznach: poziomej, pionowej i ukośnej. Kształt szczotek oraz długość poszczególnych ich części dostosowano do kształtu jednostki, co gwarantuje dokładne umycie.
Proces rozpoczyna się od nałożenia piany ze środkiem myjącym, następnie skład jest czyszczony wirującymi szczotkami, po czym spłukiwany demineralizowaną wodą. Wykorzystana woda krąży w obiegu zamkniętym. Po umyciu, trafia do zbiorników sedymentacyjnych o pojemności 20 m sześciennych na zewnątrz hali, gdzie jest oczyszczana i ponownie wykorzystywana. Do umycia pociągu o wielkości około 5 autobusów wystarcza około 1000 litrów wody. Koszt wody i środków myjących potrzebnych do umycia jednostki wynosi około 20-25 złotych. Warto zaznaczyć, że proces gospodarki wodnej myjni jest ekologiczny. Woda w procesie mycia jest dwukrotnie natleniana i dodatkowo dodawana jest do niej specjalna pożywka dla bakterii rozkładających składniki organiczne i ropopochodne zmywane z powierzchni pociągu.
Praca budowlane na terenie Zaplecza zakończone zostały 28 września. Inwestycję, dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej realizuje firma Trakcja PRKiI. S.A. Do chwili obecnej odebrane zostały:
– urządzenia myjni
– laserowe stanowisko pomiaru zestawów kołowych
– waga
– system odfekalniania, nawadniania i napiaszczania
– urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK): zwrotnice, system sterowania komputerowego znajdujący się w pomieszczeniu Nastawni
– zewnętrzna sieć trakcyjna
– układ torowy wraz z rozjazdami, kozłami oporowymi oraz placem manewrowym
elektryczne ogrzewanie rozjazdów
– sieci i instalacje wodno-kanalizacyjne, węzeł cieplny, rozdzielnia średniego napięcia.
Trwają odbiory pozostałych urządzeń służących do obsługi pojazdów: tokarki, podnośników pudeł taboru, suwnicy. Obiekt przeszedł już pozytywnie kontrolę służb sanitarnych, trwa odbiór obiektu przez straż pożarną. Wykonawca wystąpił już o wydanie pozwolenia na użytkowanie.
Odbiór Zaplecza Technicznego do obsługi pojazdów zostanie zakończony, zgodnie z kontraktem na 28 listopada 2014r. Za utrzymanie pociągów przez 15 najbliższych lat odpowiedzialny będzie ich producent firma Stadler Polska. Zaplecze powstaje w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, który jest współfinasowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024