Pierwszy pociąg regionalny Mireo zaprezentowany
Pierwszyskład kolejowy oparty na platformie pociągu regionalnego Mireo jest już gotowy.
W najbliższych miesiącach osiem składówprzedprodukcyjnych zostanie oddanych do Centrum Walidacji i Testów (PCW) wmiejscowości Wegberg-Wildenrath. Pociąg będzie musiał przejść szczegółowe testyprzed dopuszczeniem do służby na terenie Niemiec. Pociągi wyjadą na tory wczerwcu 2020 r.
Pociąg składa się z trzech wagonówoferujących 220 miejsc siedzących, a jego maksymalna prędkość to 160 km/h.Wnętrze oferuje dużo miejsca, poczucie komfortu i bezpieczeństwa. W wagonachzainstalowane są duże wyświetlacze z informacjami dla pasażerów, którzy mająrównież dostęp do pokładowego Internetu, a nad wszystkim czuwa systemmonitoringu CCTV.
Pasażerowie mają zapewnione obszerne fotele,wnętrza są klimatyzowane, a do dyspozycji są także wielofunkcyjne przestrzeniez miejscem na 27 rowerów. Pasażerowie o ograniczonej mobilności maja ułatwionydostęp do toalet. Wszystkie drzwi w wagonach są wyposażone w specjalne platformy,które automatycznie wysuwają się po zatrzymaniu składu, ułatwiając wchodzenie iwychodzenie z pociągu na peron.
Projekt pociągu Mireo kładzie specjalnynacisk na ochronę środowiska i dużą wydajność energetyczną dzięki samonośnejaluminiowej konstrukcji. Poprawiona aerodynamika pojazdu, wydajne energetyczniepodzespoły oraz inteligentny system zarządzania zasilaniem pomagają oszczędzaćzasoby, redukować emisję spalin i hałasu. Całkowity pobór energii jestzmniejszony o około 25% w porównaniu do starszych konstrukcji. Materiały użytedo produkcji pociągu Mireo mogą zostać poddane recyklingowi w 95% pod konieccyklu życia i służby pociągu.
– Dzięki tej inwestycji znacząco polepszymykomfort podróżowania na trasach regionalnych Offenburg-Basel oraz zadbamy oochronę środowiska naturalnego – powiedział minister Transportu, WinfriedHermann, członek parlamentu kraju związkowego.
– Współpraca Siemens Mobility z władzamilokalnymi zawsze przebiegała w atmosferze zaufania, konstruktywnej pracy i wduchu partnerstwa. Dzięki takim relacjom nasi pasażerowie odczują znaczącąpoprawę komfortu podróżowania. Pociągi najnowszej generacji ustanowią nowestandardy komfortu na trasach kolejowych w dolinie Renu – powiedział DavidWeltzien, szef Zarządu Regionalnego w spółce DB Region na teren kraju związkowegoBadenia-Wirtembergia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Dzisiaj, zaledwie po 18 miesiącach od datyzłożenia zamówienia, prezentujemy pierwszy pociąg Mireo na trasy doliny Renu.Tak szybkie zamówienie było możliwe dzięki inteligentnemu systemowi modularnemuoraz ustandaryzowanym komponentom potrzebnym do budowy pociągu. Nowy projektzapewnia przewoźnikowi rentowność przez cały cykl życia pojazdu – powiedziałaSabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.
Pociąg Mireo będzie kursował na trasie Offenburg– Freiburg – Basel/Neuenburg (w Szwajcarii) przez cały tydzień oraz w rejonieKaiserstuhl od stacji Freiburg do stacji
Endingen/Breisach w niedziele.
„