Pierwszy lubuski Impuls liniowo
inforail
05.11.2014 11:10
Pierwszy lubuski Impuls liniowo
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail w piątek zaprezentowany został pierwszy lubuski Impuls. Wczoraj pojazd rozpoczął jazdy liniowe, obsługując trasę z Zielonej Góry do Poznania. Jak informuje jeden z naszych Czytelników podróżni jadący tym kursem byli bardzo pozytywnie zaskoczeni. Zamiast poczciwej jednostki EN57 podstawiony został bowiem nowoczesny i o wiele bardziej komfortowy skład. Jak dodaje nasz Czytelnik thefocus94 pierwszy dzień planowego kursowania ED78-010wypadł pomyślnie. Pociąg przyjeżdżał na stacje wcześniej, niż przewiduje to rozkład jazdy napisany pod EN57.
Wiem, że maszyniści dosłownie biją się o to, by móc poprowadzić takie pociągi. Są one bardzo bezpieczne. Mają duże możliwości. Mogą rozwinąć prędkość maksymalną do 160 kilometrów na godzinę –zachwala Bogdan Nowak, Marszałek Województwa Lubuskiego.
Impuls kosztował 21,4 mln zł, w tym blisko 12,2 mln zł to dofinansowanie Unii Europejskiej. Skład zakupiono w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej (woj. lubuskie i zachodniopomorskie), w projekcie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wspólnie z woj. zachodniopomorskim. Cały projekt obejmuje zakup 14 Impulsów, z czego dwa trafią do województwa lubuskiego. Drugi pociąg dostarczony zostanie w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Produkowane przez NEWAG SA Impulsy są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, są także miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny —cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
Film z pierwszego dnia kursowania nowej jednostki można znaleźć tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024