Pierwszy lubuski Impuls liniowo

inforail
05.11.2014 11:10
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail w piątek zaprezentowany został pierwszy lubuski Impuls. Wczoraj pojazd rozpoczął jazdy liniowe, obsługując trasę z Zielonej Góry do Poznania. Jak informuje jeden z naszych Czytelników podróżni jadący tym kursem byli bardzo pozytywnie zaskoczeni. Zamiast poczciwej jednostki EN57 podstawiony został bowiem nowoczesny i o wiele bardziej komfortowy skład. Jak dodaje nasz Czytelnik thefocus94 pierwszy dzień planowego kursowania ED78-010wypadł pomyślnie. Pociąg przyjeżdżał na stacje wcześniej, niż przewiduje to rozkład jazdy napisany pod EN57.
Lubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlaku
Wiem, że maszy­ni­ści dosłow­nie biją się o to, by móc popro­wa­dzić takie pociągi. Są one bar­dzo bez­pieczne. Mają duże moż­li­wo­ści. Mogą roz­wi­nąć pręd­kość mak­sy­malną do 160 kilo­me­trów na godzinę –zachwa­la Bog­dan Nowak, Mar­sza­łek Woje­wódz­twa Lubuskiego.
Impuls kosz­to­wał 21,4 mln zł, w tym bli­sko 12,2 mln zł to dofi­nan­so­wa­nie Unii Euro­pej­skiej. Skład zaku­piono w ramach Zachod­niej Grupy Zaku­po­wej (woj. lubu­skie i zachod­nio­po­mor­skie), w pro­jek­cie Pro­gramu Ope­ra­cyj­nego Infra­struk­tura i Środo­wi­sko, wspól­nie z woj. zachod­nio­po­mor­skim. Cały pro­jekt obej­muje zakup 14 Impul­sów, z czego dwa tra­fią do woje­wódz­twa lubu­skiego. Drugi pociąg dostar­czony zosta­nie w pierw­szym kwar­tale przy­szłego roku.
Lubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlakuLubuski Impuls na szlaku
Pro­du­ko­wane przez NEWAG SA Impulsy są jed­nymi z naj­no­wo­cze­śniej­szych tego typu pojaz­dów szy­no­wych w Pol­sce. Kom­fort podróży zapew­nia ciche, kli­ma­ty­zo­wane wnę­trze, ergo­no­miczne fotele, inter­net i gniazdka elek­tryczne. Niska pod­łoga umoż­li­wia łatwe wsia­da­nie i wysia­da­nie także dla osób o ogra­ni­czo­nej zdol­no­ści rucho­wej, są także miej­sca dla osób na wóz­kach inwa­lidz­kich. Impuls jest eko­no­miczny i bez­pieczny —cechuje się niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej, gdyż pod­czas hamo­wa­nia pociąg oddaje ener­gię do sieci trak­cyj­nej. W pojeź­dzie zasto­so­wano nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej i dźwię­ko­wej infor­ma­cji pasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza, kon­takt z obsługą pociągu przez tzw. inter­kom. Pociąg speł­nia rygo­ry­styczne euro­pej­skie normy zde­rze­niowe i wytrzymałościowe.
Film z pierwszego dnia kursowania nowej jednostki można znaleźć tutaj