Pierwszy Link dla Oberpfalzbahn prawie gotowy
inforail
11.03.2013 09:31
Pierwszy Link dla Oberpfalzbahn prawie gotowy
W bydgoskiej fabryce PESY trwa budowa dwóch pierwszych Linków dla niemieckich kolei regionalnych Oberpfalzbahn. Pierwszy z nich jest już prawie gotowy. Teraz czekają go testy –mówi nam Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESY. Co prawda pierwszy Link w barwach niemieckiego regionalnego przewoźnika został już pokazany na ubiegłorocznych targach InnoTrans w Berlinie, to jednak ten egzemplarz trafił, po stosownych przeróbkach, do województwa zachodniopomorskiego, gdzie dziś kursuje już w barwach Przewozów Regionalnych. Teraz powstają w Bydgoszczy już te egzemplarze, które zostaną faktycznie dostarczone na rynek niemiecki. Na przekazanie nowych jednostek PESA ma jeszcze trochę czasu. Zgodnie bowiem z zapisami umowy pierwszy Link ma zostać dostarczony w czerwcu 2014 roku. Łącznie niemiecki przewoźnik zakontraktował w PESIE dwanaście sztuk dwuczłonowych, spalinowych jednostek Link.
Testy homologacyjne, o których wspominaliśmy na wstępie mają lada dzień rozpocząć się na torze testowym w Żmigrodzie. W ubiegłym tygodniu Linka w bydgoskiej fabryce oglądali posłowie z Sejmowej Komisji Infrastruktury, którzy nie ukrywali swojego zadowolenia z faktu, że polskie pociągi trafią do Niemiec. A jak wiadomo kontrakt dla Oberpfalzbahn to nie jedyna umowa PESY z Niemcami. Podczas wspomnianych, ubiegłorocznych targów InnoTrans PESA podpisała ramową umowę z Deutsche Bahn, która zakłada, że do Niemiec może trafić, do 2018 roku, nawet 470 spalinowych jednostek. Te w barwach Oberpfalzbahn mają być eksploatowane na trasie Regensburg–Marktredwitz–Schirnding.
Przypomnijmy, że wspomniane kontrakty niemieckie nie są jedynymi eksportowymi umowami na Linki. 17 marca 2011 roku PESA podpisała kontrakt na dostawę 31 sztuk Linków dla Ceskich Drah. W Czechach jednostki te zostały nazwane jako RegioShark. Ich dostawy zaczęły się w 2012 roku i nadal trwają. Składy zostały zakupione z przeznaczeniem do obsługi tras regionalnych w krajach: karlowarskim, pilzneńskim, usteckim i zlińskim, gdzie zastępują starsze jednostki serii 810, 842 i 854.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024