Pierwszy KISS dla Aeroexpress dostarczony
inforail
19.11.2014 10:17
Pierwszy KISS dla Aeroexpress dostarczony
Stadler Rail dostarczył do Moskwy pierwszy z 25 piętrowych pociągów typu KISS, zamówionych przez rosyjskiego przewoźnika Aeroexpress. Proces ubiegania się o homologację dla pociągu, w ramach którego pojazd przejdzie testy dynamiczne na torze doświadczalnym Kolei Rosyjskich w Szczerbince, koło Moskwy, rozpocznie się od razu. Zgodnie z planem pierwszy skład ma pojawić się na torach latem 2015 roku, a ostatni ma być włączony do eksploatacji latem 2016. Nowe pociągi będą obsługiwać trasy między Moskwą a lotniskami międzynarodowymi –Domodiedowo, Szeremietiewo i Wnukowo.
Pierwszy, sześcioczłonowy skład piętrowy dotarł do moskiewskiej bazy Aeroexpress z nowej fabryki Grupy Stadler Rail zlokalizowanej na przedmieściach Mińska na Białorusi. Pojazd zaprezentowano oficjalnie w obecności mediów oraz przedstawicieli władz –Siergieja Sobianina, mera Moskwy, Maxima Liksutova, wicemera ds. rozwoju transportu i infrastruktury oraz Pierre’a Helga, ambasadora Szwajcarii w Rosji i Igora Petrishenko, ambasadora Białorusi w Rosji.
Nowe piętrowe zespoły trakcyjne mają szerokość 3 400 mm oraz wysokość 5 240 mm. Pojazdy zostały zaprojektowane tak, aby mogły stawić czoło trudnym warunkom pogodowym panującym w Rosji, czyli np. temperaturom, które wahają się między –50 a +40 stopni Celsjusza. Pociągi powstały w oparciu o wersje pojazdów FLIRT, które są eksploatowane w Finlandii, Norwegii, Estonii i na Białorusi. Moskiewskie składy KISS osiągają prędkość 160 km/h. Ich wnętrza w przedziałach obu klas (biznesowej i ekonomicznej) są bardzo wygodne i przestronne. Pudła pociągów zostały wykonane z lekkich stopów aluminium, dzięki czemu są one o wiele lżejsze od powszechnie używanych, metalowych odpowiedników. W efekcie pociągi zużywają mniej energii, co wiąże się ze znaczącymi oszczędnościami wynikającymi z codziennego użytkowania składów.
Grupa Stadler Rail została partnerem strategicznym firmy Aeroexpress po wygraniu w 2013 roku międzynarodowego przetargu. 28 maja 2013 roku strony podpisały umowę na dostawę 25 piętrowych pociągów KISS (118 wagonów), w tym 16 czteroczłonowych oraz 9 sześcioczłonowych. Cztery pierwsze pojazdy są produkowane w szwajcarskiej fabryce Grupy Stadler Rail w Altenrhein, zaś pozostałe 21 w nowym zakładzie produkcyjnym grupy znajdującym się w Mińsku na Białorusi. Aeroexpress przeznaczyło na zakup pociągów własne środki finansowe, inwestując w rozwój kolejowych przewozów pasażerskich. Nowa flota pozwoli na 35-50% zwiększenie zdolności przewozowych Aeroexpress.
Kolejny etap, to testy dynamiczne oraz inne wymagane do otrzymania homologacji, którym zostaną poddane składy. Planowane jest też sprawdzenie eksploatacji pociągów w warunkach zimowych na torze testowym w Szczerbince. Po przejściu wszystkich testów, pojazdy otrzymają dopuszczenie do ruchu. Według umowy, pierwszy pociąg ma się pojawić na torach w czerwcu 2015 roku, a ostatni w czerwcu 2016 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024