TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|Pierwszy Impuls dla Zachodniej Grupy Zakupowej na testach, umowy nie ma
Pierwszy Impuls dla Zachodniej Grupy Zakupowej na testach, umowy nie ma
inforail
07.08.2013 10:47
Pierwszy Impuls dla Zachodniej Grupy Zakupowej na testach, umowy nie ma
Nowosądecki Newag testuje w Żmigrodzie pierwszego Impulsa dla Zachodniej Grupy Zakupowej. Pojazd jest (na razie) cały biały i oznaczony numerem 31WE-006. Konstrukcyjnie jednostka zbliżona jest do tych pojazdów, jakie producent dostarczył Kolejom Dolnośląskim. Docelowo Newag ma przekazać zamawiającemu 9 takich czteroczłonowych składów. Umowa zawiera również opcję na zakup dodatkowych 8 pociągów. Przypomnijmy, że Newag zaproponował bardzo krótkie terminy dostawy trzech pierwszych jednostek, nic zatem dziwnego, że z produkcją trzeba się śpieszyć. Impulsy mają się pojawić u odbiorcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy. Konkurencyjna oferta PESY zakładała dostawę jednostek w ciągu 36, 65 i 125 dni. Wydaje się zatem, że terminy te doskonale obrazują ilość zamówień realizowanych obecnie przez obu producentów. Proponując bowiem 30-dniowy termin dostawy trzech pociągów trzeba zakładać, że z marszu, po podpisaniu umowy, albo i wcześniej, rozpocznie się produkcje tych konkretnych jednostek. Tymczasem zaskakujący jest fakt, że Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski nie kwapi się jakość z podpisaniem umowy. To wbrew pozorom nie jest zła wiadomość dla Newagu, na korzyść którego działa to opóźnianie. Jak wspomnieliśmy trzydziestodniowy termin dostawy jednostek liczy się od daty podpisania umowy, a jak się dowiadujemy nieoficjalnie 31WE-006 jest na razie jedynym składem, jaki mógłby zostać dostarczony (w całości) odbiorcy. Budowa pozostałych trwa i każdy dzień działa na korzyść producenta. Przypomnijmy jeszcze, że za skrócenie terminu dostaw pojazdów w przetargu można było zyskać aż 40% punktów. Dodajmy też, iż w zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty zapisano, iż umowa zostanie podpisana w terminie dogodnym dla obu stron, jednakże nie wcześniej niż w terminie 10 dni od przesłania niniejszego zawiadomienia. Czyżby strony nie mogły ustalić „dogodnego terminu”? I już na sam koniec jeszcze jedna informacja, wspomniane zawiadomienie zostało wystawione z dniem 18 czerwca 2013 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024