Pierwszy Flirt3 dla ŁKA na testach

inforail
28.02.2014 16:06

Pierwszy pociąg dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wyprodukowany przez Stadlera Flirt już jeździ. Odbywa właśnie jazdy testowe. Jak się na nich prezentuje możemy zobaczyć na zdjęciu, które właśnie opublikował przewoźnik. Do końca kwietnia 2014 r. do Łodzi ma trafić sześć takich składów. Kolejnych 10 pojazdów zostanie dostarczonych przewoźnikowi w październiku 2014 roku, a pozostałe 4 –w lutym 2015 roku. 15 czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pierwsze połączenie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza. Przewoźnik zamówił łącznie 20 pociągów typu FLIRT3. Każdy z nich oferuje wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.

„Pociągi produkowane dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to pojazdy najnowszej generacji. Wyróżniają je zarówno komfort, wygoda, jak i bezpieczeństwo. Wprowadzamy na tory województwa łódzkiego zupełnie nową jakość podróżowania. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce”–klika tygodni temu powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
W fabryce w Siedlcach na różnych etapach produkcji znajdują się kolejne pociągi dla ŁKA. Prowadzone są w nich m.in. prace związane z instalacją systemu pneumatycznego, montaż elektryczny oraz zabudowa wnętrz pojazdów.
Pierwszy Flirt3 dla ŁKA na testach (źródło: ŁKA)
„15 czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpocznie pracę przewozową. Pierwszym kierunkiem będzie Sieradz, w kolejnych miesiącach będziemy uruchamiać połączenia z Łodzi także do Zgierza i Łowicza. Jednocześnie będziemy zwiększać liczbę pociągów kursujących po terenie Łodzi”- mówi prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Andrzej Wasilewski.
Kontrakt na dostawę pociągów jest realizowany w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Zakłada on także budowę zaplecza technicznego dla taboru. Wartość inwestycji to 457 770 847,00 zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja zakończy się w czerwcu 2015 roku.