Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity w styczniu
inforail
29.10.2014 15:17
Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity w styczniu
Konsorcjum Stadler –Newag pochwaliło się efektami prac przy budowie Flirta 3 dla PKP Intercity. W siedleckiej fabryce trwa budowa pierwszego z dwudziestu zakontraktowanych pojazdów. Zarówno ten, jak i trzy następne pociągi, powstaną w zakładzie Stadlera. Nie oznacza to jednak, że Newag nie jest obecny przy budowie pierwszych Flirtów 3. Przeciwnie. Pracownicy nowosądeckiej firmy aktywnie uczestniczą w pacach. W zakładach w Nowym Sączu budowa pociągów rozpocznie się już w styczniu. To właśnie Newag będzie przygotowywał środkowe człony pojazdów. Także w Nowym Sączu odbędzie się składanie końcowe i uruchamianie składów. Ułatwi to prace także ze względów logistycznych. Hala Siedlcach może bowiem pomieścić pojazd zaledwie sześcioczłonowy. Stąd też ośmioczłonową jednostkę dla PKP Intercity trzeba będzie składać w …namiocie. Stadler jest jednak na to przygotowany.
Dodajmy, że pociągi są produkowane z pudeł, które do Polski przyjeżdżają z Węgier. Do budowy 20 składów konsorcjum będzie potrzebowało 160 elementów. Jak już wspomnieliśmy w siedleckiej fabryce trwa obecnie montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. W pojazdach zamontowano już pulpity sterownicze, mogliśmy także zobaczyć próbkę siedzeń. A te mają być wygodne i komfortowe. Tak jak całe pociągi. Jak zapewniają przedstawiciele zarówno przewoźnika, jak i producenta Flirty 3 będą właśnie komfortowe. Wygodne fotele, gniazdka, klimatyzacja, nowoczesne toalety oraz przyjemna przestrzeń barowa –to standardowe elementy pociągu FLIRT3. Bogate wyposażenie wnętrza pojazdów zapewnić ma wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Natomiast dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pociągi dostosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych –zostaną one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.
Realizacja kontraktu idzie zgodnie z planem i harmonogramem –zapewnia Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A. Nie jest on w żaden sposób zagrożony. Stadler ma doświadczenie w budowie takich pojazdów i na pewno zdąży na czas –dodaje. W Siedlcahc często goszczą też komisarze odbiorczy z PKP Intercity, którzy nadzorują budowę pojazdów. Efekt powinien być zatem dobry, a jednocześnie ciekawy. Pierwszy Flirt 3 dla PKP Intercity ma być gotowy w styczniu 2015 roku. Potem czekają go testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji. Będą one przeprowadzane m.in. na torze w Żmigrodzie. Wszystkie pociągi konsorcjum przekaże przewoźnikowi jesienią 2015 roku. Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Umowa z konsorcjum Stadler – Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024