Pierwszy Dragon dla Lotosu już jeździ
Newag ukończył budowę pierwszego Dragona dla Lotos Kolej. Lokomotywa opuściła już fabrykę i rozpoczęła jazdy testowe. To pierwszy elektrowóz z pięciu zamówionych przez przewoźnika. Umowa na ich dostawę została podpisana 19 września 2012 roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Lokomotywy zostaną przekazane w formie leasingu. Lokomotywa dostała oznaczenie E6ACT-005. Cztery wcześniej wyprodukowane Dragony trafiły do STK Wrocław.
Przypomnijmy, że za projekt i konstrukcję lokomotywy odpowiedzialny jest Newag Gliwice (wcześniej ZNLE). Prace nad przygotowaniem koncepcji były prowadzone w latach 2006-2009 wraz z EC Engineering i IEL Warszawa. Jest to maszyna 6-osiowa, towarowa, elektryczna (E6ACT). Pojazd zaprojektowano tak, aby dzięki dużej mocy uzyskać dobrą siłę pociągową przy jednoczesnym zachowaniu nacisku na oś na poziomie poniżej 20 ton. Ułatwia to poruszanie się pojazdu po polskiej sieci kolejowej, pełnej odcinków z ograniczeniami dopuszczalnego nacisku. Pierwszy wyprodukowany pojazd przeszedł półroczne testy, w trakcie których przejechał 67 tys. km. Lokomotywę poddawano próbom w kilku przedsiębiorstwach: STK Wrocław, PKP Cargo, Lotos, Pol-Miedź Trans i DB Schenker, po czym sprzedano do STK Wrocław. W seryjnym wykonaniu lokomotywa wyposażona będzie w przekształtniki ABB. Niestety poza zamówieniem z Lotos Kolej i STK Wrocław Newag na razie nie ma kolejnych kontraktów na dostawę tych lokomotyw.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: