Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej prawie gotowy

inforail
05.02.2014 09:55

Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie w gliwickiej fabryce Newagu dobiega końca budowa pierwszej lokomotywy Dragon dla Lotos Kolej. Producent jak do tej pory nie potwierdził nam tej informacji, jednak na Facebooku pojawiły się zdjęcia kompletnej lokomotywy. Maszyna posiada już numer taborowy E6ACT-005 oraz logo przewoźnika. Jak się dowiedzieliśmy w Gliwicach ku końcowi zbliża się montaż dwóch kolejnych lokomotyw dla Lotosu. Docelowo przewoźnik dostanie od Newagu 5 takich maszyn. Umowa na ich dostawę została podpisana 19 września 2012 roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Lokomotywy zostaną przekazane w formie leasingu.

Jak już informowaliśmy w InfoRail Dragon to konstrukcja opracowana przez ZNLE Gliwice (od lutego 2013 roku Newag Gliwice) w latach 2006-2009 wraz z EC Engineering i IEL Warszawa. Jest maszyną 6-osiową, towarową, elektryczną (E6ACT). Pojazd zaprojektowano tak, aby dzięki dużej mocy uzyskać dobrą siłę pociągową przy jednoczesnym zachowaniu nacisku na oś na poziomie poniżej 20 ton. Ułatwia to poruszanie się pojazdu po polskiej sieci kolejowej, pełnej odcinków z ograniczeniami dopuszczalnego nacisku. Pierwszy wyprodukowany pojazd przeszedł półroczne testy, w trakcie których przejechał 67 tys. km. Lokomotywę poddawano próbom w kilku przedsiębiorstwach: STK Wrocław, PKP Cargo, Lotos, Pol-Miedź Trans i DB Schenker, po czym sprzedano do STK Wrocław. W seryjnym wykonaniu lokomotywa wyposażona będzie w przekształtniki ABB.
Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej (źródło: Facebook)