Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej prawie gotowy
inforail
05.02.2014 09:55
Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej prawie gotowy
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie w gliwickiej fabryce Newagu dobiega końca budowa pierwszej lokomotywy Dragon dla Lotos Kolej. Producent jak do tej pory nie potwierdził nam tej informacji, jednak na Facebooku pojawiły się zdjęcia kompletnej lokomotywy. Maszyna posiada już numer taborowy E6ACT-005 oraz logo przewoźnika. Jak się dowiedzieliśmy w Gliwicach ku końcowi zbliża się montaż dwóch kolejnych lokomotyw dla Lotosu. Docelowo przewoźnik dostanie od Newagu 5 takich maszyn. Umowa na ich dostawę została podpisana 19 września 2012 roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Lokomotywy zostaną przekazane w formie leasingu.
Jak już informowaliśmy w InfoRail Dragon to konstrukcja opracowana przez ZNLE Gliwice (od lutego 2013 roku Newag Gliwice) w latach 2006-2009 wraz z EC Engineering i IEL Warszawa. Jest maszyną 6-osiową, towarową, elektryczną (E6ACT). Pojazd zaprojektowano tak, aby dzięki dużej mocy uzyskać dobrą siłę pociągową przy jednoczesnym zachowaniu nacisku na oś na poziomie poniżej 20 ton. Ułatwia to poruszanie się pojazdu po polskiej sieci kolejowej, pełnej odcinków z ograniczeniami dopuszczalnego nacisku. Pierwszy wyprodukowany pojazd przeszedł półroczne testy, w trakcie których przejechał 67 tys. km. Lokomotywę poddawano próbom w kilku przedsiębiorstwach: STK Wrocław, PKP Cargo, Lotos, Pol-Miedź Trans i DB Schenker, po czym sprzedano do STK Wrocław. W seryjnym wykonaniu lokomotywa wyposażona będzie w przekształtniki ABB.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024