Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze zamówienie na Siemens Mireo. Od DB Regio

inforail
17.02.2017 09:36

16 lutego Siemenspodpisał z DB Regio umowę na dostawę 39 jednostek z rodziny Desiro. Te elektrycznezespoły trakcyjne trafią na niemiecki tory w 2020 roku.

Zamówienie obejmuje 15 składów Desiro HC i 24 pociągów Mireo.Jest to pierwsze zamówienie na nowe regionalne pociągi Siemensa ? właśnie Mireo.

Po prezentacji naszego ostatniegopociągu, szybko udało sie nam wejść na rynek z nową platformą Mireo. Mireołączy ekonomię z poszanowaniem dla środowiska i oferuje optymalnąwielozadaniową platformę przez cały jej cykl życia – mówi SabrinaSoussan, prezes zarządu w firmie Siemens, odpowiedzialna za pociągi regionalneoraz dużych prędkości oraz lokomotywy.

Liczba pociągów działających w dolinie Renu zostanie dziękitemu zamówieniu znacznie rozszerzona. Pociągi Regional Express będą oddzieloneod regionalnego S-Bahn, która będzie obsługiwać wszystkie lokalne stacje.

Pociągi Mireo będą kursować jako pociągi regionalne doSzwajcarii na trasie Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg oraz w niedzielemiędzy Freiburgiem i Endingen/Breisach. Każdy trzyczłonowy skład pomieści 220pasażerów. Ten typpociągu został zaprojektowany jako uniwersalny skład przegubowy. Dzięki nowemuprojektowi linii nadwozia oraz cichobieżnym wózkom podwoziowym, poziom hałasuzostał znacznie ograniczony. Pociąg jest lekki i wydajny energetycznie. Dziękispecjalnym materiałom konstrukcyjnym oraz inteligentnemu systemowi zarządzania,poziom poboru energii został zmniejszony o 25% w porównaniu do poprzednichmodeli.

Pociągi Desiro HC będą natomiast kursować jako RegionalExpress na trasie Karlsruhe – Offenburg – Freiburg – Bazylea. Każdy pociąg będzieskładać się z czterech członów, w tym dwóch środkowych piętrowych. Wjednopokładowych członach będą udogodnienia dla pasażerów niepełnosprawnych. Ponad 50%przestrzeni wewnętrznej jest pozbawione barier, co dotyczy również wejścia nagórny pokład środkowych wagonów. Pociągi będą mieć 105 m długości i 410 miejsc. 

Oba pociągi będą miały maksymalną prędkość 160 km/h.