Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze Vectrony w PKP CARGO na początku przyszłego roku

inforail
28.12.2015 09:27

Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw, którymi PKP CARGObędzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, właśnie przeszły testy wMonachium.

Umowę na zakup takich maszyn od Siemensa za łącznie 315 mlnzł przewoźnik podpisał we wrześniu br. Vectrony przetestowano zarówno w haliprodukcyjnej, jak i na sieci trakcyjnej. W testach uczestniczyli komisarzeodbioru z PKP CARGO. Pierwsze lokomotywy Siemensa trafią do spółki na początkuprzyszłego roku.

Jak poinformował przewoźnik testy nowych Vectronówprzeprowadzono między 15 a 17 grudnia w Monachium. Lokomotywy przeszły szeregprób i testów stacjonarnych oraz dynamicznych. Sprawdzano wszystkie podzespołyi działanie pod wszystkimi systemami zasilania, montaż podzespołów orazfunkcjonowanie, a także dokumentację odbiorczą pojazdu, w tym świadectwajakości, odpowiednie certyfikaty i protokoły fabryczne wystawione dlaposzczególnych podzespołów.

Oprócz przeglądu wszystkich elementów przeprowadzono teżjazdy testowe wszystkich lokomotyw. Sprawdzano między innymi działanie systemówsterowania pociągiem, przeprowadzono badania dróg hamowania, funkcjonowanieradia pociągowego. Wszystkie próby przebiegły pomyślnie i bez zakłóceń, a całyprzegląd zakończył się podpisaniem protokołów odbiorów fabrycznych dlalokomotyw EU46 o numerach 501, 502 i 503. W styczniu lokomotywy przejadą do Polski,gdzie zostaną przeprowadzone odbiory końcowe.

? Inwestycje w nowoczesny tabor to jeden z kluczowychelementów strategii na lata 2016-2020, który pozwoli nam jeszcze szerzejwypłynąć na rynki zagraniczne. Zakup Vectronów od Siemensa to dotychczas naszanajwiększa inwestycja na przestrzeni ostatnich lat oraz jeden z większychprzetargów tego typu w tej części Europy. Lokomotywy wielosystemowe tonowoczesny tabor, dzięki któremu nasza oferta przewozów międzynarodowych dlaklientów z Polski i zagranicy będzie jeszcze bardziej konkurencyjna ? mówiWojciech Derda, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Operacyjnych.

W testowanych lokomotywach została wprowadzona nowamalatura, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupyPKP CARGO. Bazowym kolorem jest szary, z białym logo i pojedynczymi czerwonymielementami.

– Testy Vectronów wypadły bardzo dobrze. Dzięki temu mamypewność, że otrzymamy produkt najwyższej jakości. W styczniu pierwszelokomotywy przyjadą do Polski ? mówi Krzysztof Chwaja, Dyrektor Biura Taboru iWsparcia Technicznego w PKP CARGO.

Pierwsze trzy z 15 nowych maszyn pojawią się w parkutaborowym PKP CARGO już z końcem stycznia 2016 roku, a trzy kolejne miesiącpóźniej. Ostatnie pojazdy (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczonez końcem pierwszego półrocza 2017 roku.

Dotychczas PKP CARGO posiadało tylko jedną własną lokomotywęwielosystemową, a resztę dzierżawiło (leasing operacyjny). Takie rozwiązanieumożliwiało szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunkiprzewozowe oraz pozwoliło na zdobycie certyfikatów bezpieczeństwa za granicą.Obecnie PKP CARGO ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotywwielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją,ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymiprzewoźnikami.