Pierwsze pociągi Newagu na Sycylii
19 grudnia 2015 r. w Kataniina Sycylii nastąpiło oficjalneprzekazanie pojazdów Vulcanowyprodukowanych w Newag S.A. dla Ferrovia Circumetnea (FCE) zgodnie z umowąwykonawczą podpisaną w grudniu 2013 r. W uroczystości uczestniczyli, opróczreprezentacji z Newagu, której przewodniczył Prezes Zbigniew Konieczek, przedstawiciele włoskich władz, na czele zVirginio Di Giambattista, Dyrektorem Generalnym ds. transportu lokalnego zwłoskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transportu, Alessandro Di Graziano,Dyrektor Generalny FCE, Davide Farina,Konsul Honorowy RP w Palermo, oraz przedstawiciele władz miasta i regionu.Uroczystość przekazania zbiegła się z obchodami 120. rocznicy założenia FCE.
Z ogromną radością uczestniczę w tym wydarzeniu, które jestzwieńczeniem dwuletniej współpracy pomiędzy Newagiem a Ferrovia Circumetnea.Kontrakt z FCE zapoczątkował obecność Newagu na rynku włoskim, która – mamnadzieję – będzie coraz szersza – powiedziałZbigniew Konieczek, Prezes Newag S.A. Gratulujemy FCE 120-lecia działalnościoraz życzymy dalszych sukcesów. Pragnę dodać, iż w realizacji tego projektuspotkało się ponad 100-letnie doświadczenie zarówno przewoźnika jak iproducenta, gdyż w 2016 r. Newag będzieobchodził swoje 140 lecie.
Virginio Di Giambattista podkreślił : Są to nowoczesnepociągi, wygodne i komfortowe. Będą obsługiwały trasę, która 120 lat temu dałapoczątek historycznej Kolei Ferrovia Circumetnea.
Newag poinformował, że Vulcano to wąskotorowe spalinowezespoły trakcyjne (SZT) wyprodukowane przez Newag S.A. dla FCE do obsługi trasybiegnącej wokół wulkanu Etna na Sycylii.Są to nowoczesne, dwuczłonowe pojazdy wyposażone w zintegrowane zespołynapędowe ?powerpack? ze specjalnie zaprojektowaną przekładnią elektryczną.Zaawansowane rozwiązania techniczne zastosowane w układach: napędowym, biegowymoraz oparcia nadwozi pojazdu pozwoliły na wyciszenie kabiny pasażerskiej,zgodnie z rygorystycznymi wymogami zamawiającego.
I dalej Newag podał, że pojazdy Vulcano zapewniają podróżnymi obsłudze wysoki komfort podróżowania. Są one w pełni klimatyzowane iprzystosowane do prze-wozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Jedenczłon wyposażony jest w toaletę z obiegiem hermetycznym, przystosowaną dla osóbniepełnosprawnych (zgodnie z TSI PRM), a w strefie drzwi zewnętrznych znajdująsię automatyczne podnośniki dla wózków.Komfort pracy maszynisty zapewniają kabiny sterownicze z ergonomicznymistanowiskami sterowniczymi oraz nowoczesnym wyposażeniem.
Newag poinformował też, że Vulcano gwarantuje najwyższe normybezpieczeństwa ponieważ zaprojektowany został zgodnie z obowiązującymistandardami dotyczącymi kategorii wytrzymałościowej i zderzeniowej (PIII wg EN12663 oraz EN 15227+A1 C-III). Wyposażenie pojazdu wykonane jest z materiałówspełniających wymagania pożarowe normy EN45545, a sam pojazd został wyposażonyw system aktywnego wykrywania oraz gaszenia pożarów.
Konfiguracja wnętrza przedziału pasażerskiego umożliwiaeksploatację pojazdu zarówno w ruchu miejskim jak i podmiejskim. Łatwo modyfikowalna konfiguracja siedzeń pozwala na optymalizację pojemności transportowej.Liczba miejsc siedzących wynosi 106, wtym siedem uchylnych, i może być zmieniana w zależności od potrzeb przewoźnika.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W trosce o bezpieczeństwo podróżnych w jednostkachzainstalowany został monitoring. Pojazd posiada wbudowany program zliczaniapasaże-rów oraz system lokalizacji GPS, nowoczesny system informacjipasażerskiej oraz interkom do kontaktu głosowego pomiędzy pasażerami a maszynistą.
Spalinowe zespoły trakcyjne Vulcano osiągają prędkość 100km/h i są przystosowane do jazdy w trakcji wielokrotnej.
Umowa wykonawcza, podpisana w grudniu 2013r. obejmujedostawę przez Newag czterech pojazdów za 14.760.000,00 EUR netto. Na podstawieumowy ramowej FCE może w ciągu kolejnych lat zamówić jeszcze 6 pojazdów.
Newag poinformował również, że Vulcano to nie jedyne jegopojazdy, które będą jeździły we Włoszech. W grudniu bieżącego roku Newag S.A.podpisał umowę ramową i wykonawczą (maksymalna wartość zamówienia to 262 920600,00 PLN według średniego kursu NBP na dzień podpisania umowy) Ferrovie delSud Est e Servizi Automobilistici s.r.l.- ?FSE?, z siedzibą w Bari weWłoszech na dostawę 5 (z dodatkową opcją10) trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II. Pojazdy tebędą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie zachodniejwyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.
„