Pierwsze Linki dla DB w 2016 roku!
inforail
06.09.2013 10:07
Pierwsze Linki dla DB w 2016 roku!
Deutsche Bahn wygrały przetarg na obsługę połączeń regionalnych w Sauerland. Oznacza to, że linie w tej części Niemiec będą obsługiwane polskimi pociągami. Na trasy wyjadą Linki, wyprodukowane przez bydgoską PESĘ. Będzie ich 37. Pojazdy zostaną dostarczonych do Niemiec w 2016 roku. Będą to pierwsze składy, jakie polski producent dostarczy Deutsche Bahn w ramach największego w historii kontraktu, podpisanego przez strony rok temu. Jego wartość to ponad 1,2 mld euro. Pierwsza partia pociągów obejmować ma składy dwu i trzyczłonowe. Tych pierwszych będzie dwadzieścia, drugich –siedemnaście. Jednostki zostaną przystosowane do kursowania z prędkością maksymalną do 140 km/h. Składy dwuczłonowe będą mogły zabrać na swój pokład 120 pasażerów na miejscach siedzących, dłuższe, trzyczłonowe, o 40 więcej. W każdym z nich będzie można przewieźć aż 36 rowerów. Będą też miejsca dla dwóch wózków inwalidzkich. Jednostki zostaną przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, z uwzględnieniem toalet. Dzięki specjalnym platformom łatwiejszy będzie także wjazd do pojazdu. Po raz pierwszy w regionie pojawią się pociągi wyposażone w automaty biletowe. Będą też gniazda elektryczne i system informacji pasażerskiej, na której wyświetli się trasa oraz najbliższy przystanek. Nie zabraknie także klimatyzacji. Deutsche Bahn od 2016 roku mają w regionie Sauerland obsługiwać następujące połączenia, w ramach zamówienia podzielonego na dwie części:
Część 1:
•RE 17, Hagen – Kassel-Wilhelmshöhe
•RE 57, Dortmund – Winterberg/Brilon Stadt
Część 2:
•RB 52 , Dortmund – Lüdenscheid
•RB 53 , Dortmund – Iserlohn
•RB 54, Unna – Neuenrade
•RB 43 , Dortmund – Dorsten.
Część 1:
•RE 17, Hagen – Kassel-Wilhelmshöhe
•RE 57, Dortmund – Winterberg/Brilon Stadt
Część 2:
•RB 52 , Dortmund – Lüdenscheid
•RB 53 , Dortmund – Iserlohn
•RB 54, Unna – Neuenrade
•RB 43 , Dortmund – Dorsten.
Umowa na obsługę powyższych połączeń zostanie podpisana na 12 lat i zacznie obowiązywać od grudnia 2016 roku. Wyjątkiem jest linia RB 43, obsługiwana obecnie przez North Western Railway, która zostanie przejęta przez DB Regio rok wcześniej, a więc w grudniu 2015 roku. Całość umowy ma objąć około 5.600.000 pociągokilometrów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024